Regulacja tylnych amortyzatorów

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
voyt
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2008, 21:53
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: voyt » wtorek, 24 czerwca 2008, 09:23

Mam problem mianowicie chce wyregulować tylne amortyzatory nie chodzi mi o regulacje napięcia sprężyn tylko regulacje tłumienia czy taka jest w tylnych amorkach bo bestia jest strasznie twarda. Pomóżcie bo odbije sobie nerki :-?

Pzdr
voyt

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 24 czerwca 2008, 15:40

Kolega jakiś wrażliwy :) Tam nie ma regulacji oprócz tej twardości na sprężynach, niestety. Pozdrawiam.
Mój tel. 692 486 517

voyt
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2008, 21:53
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Postautor: voyt » wtorek, 24 czerwca 2008, 15:47

wrażliwy nie wrażliwy ale łożysko wahacza się wysypało to trzeba coś z tym zrobić

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 24 czerwca 2008, 15:52

To napewno nie od tego, łożyska mają to do siebie że sie zużywają, dobrze były osłonięte, dużo masz kilometrów nakręconych?
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 24 czerwca 2008, 20:06

koniu dobrze gada. AFAIK jeśli chodzi o łożyska wahacza to one są konstrukcyjnie słabo zabezpieczone przed syfem z zewnątrz. ja też już wymieniałem.
bye

balth

voyt
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2008, 21:53
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Postautor: voyt » środa, 25 czerwca 2008, 16:34

Sprzęt ma przejechane 19k z tego ja zrobiłem jakieś 4 wahacza jeszcze nie ściągałem to nie wiem jak osłony. Wracając do amortyzatorów, ciekaw jestem czy przesunięcie górnego pierścienia trzymającego sprężyny coś pomoże, może ktoś bawił się z tylnymi amorkami?

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 526
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » czwartek, 26 czerwca 2008, 08:59

Koniu pisze:Kolega jakiś wrażliwy :) Tam nie ma regulacji oprócz tej twardości na sprężynach, niestety. Pozdrawiam.


A to zależy Kolego od rodzaju zawieszenia. Ohlins ma pelna regulacje z przodu i z tylu, czyli:
- regulacja napiecia wstepnego sprezyny
- regulacja tlumienia odbicia
- regulacja tlumienia dobicia
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1025
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: GQO k1200r
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » czwartek, 26 czerwca 2008, 10:20

Jeśli mowa o najnowszych sprzętach to jest regulacja.
Ja mam Ohlinsa i mogę se tylko sprężyną pokręcić. Ale to zabytek prawie jest.
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 526
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » czwartek, 26 czerwca 2008, 11:12

Jaqbik pisze:Jeśli mowa o najnowszych sprzętach to jest regulacja.
Ja mam Ohlinsa i mogę se tylko sprężyną pokręcić. Ale to zabytek prawie jest.


No co Ty?????

Moja Ciuchcia z 97 roku miała pełną regulację. Sikorka także ma. Więc czyżby w rocznikach pośrednich zrezygnowano z pełnej regulacji???
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1025
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: GQO k1200r
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » czwartek, 26 czerwca 2008, 11:36

Jeśli ma pełną to w jaki sposób?
Bo ja u siebie nie znalazłem :shock:
I w instrukcji też brak opisu.
Obrazek
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 526
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » czwartek, 26 czerwca 2008, 12:07

Jaqbik pisze:Jeśli ma pełną to w jaki sposób?
Bo ja u siebie nie znalazłem :shock:
I w instrukcji też brak opisu.


O kuerwa! Faktycznie nie ma tego u Ciebie. Popatrz sobie w mojej galerii, są zdjęcia zawieszenia jednej i drugiej świnki i w obydwu widać pokrętła na górze zbiornika gazowego. Ponadto jest jeszcze pokrętło na dole, pod sprężyną, ale nie widać tego wyraźnie na zdjęciu. Za jakąś godzinę będę jeździł, więc wezmę aparat i cyknę fotki.
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4782
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 26 czerwca 2008, 12:35

Na górze zbirniczka z azotem powinien być wkręt torque czy krzyżak i tym się reguluje ale nie pytaj mnie jak.

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 724
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » czwartek, 26 czerwca 2008, 18:07

u mnie w insrukcji jest napis, ze tylko na tyle sprezyne sie reguluje, a wkret na spodzie zbiorniczka, to.... do spuszczania gazu przed zlomowaniem...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

voyt
Posty: 11
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2008, 21:53
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Postautor: voyt » czwartek, 26 czerwca 2008, 19:20

ptysiornia pisze:A to zależy Kolego od rodzaju zawieszenia. Ohlins ma pelna regulacje z przodu i z tylu, czyli:
- regulacja napiecia wstepnego sprezyny
- regulacja tlumienia odbicia
- regulacja tlumienia dobicia

Moja mamba to rocznik 04, z tyłu mam amorki ohlinsa na krórych są dwie śruby, z góry i dołu może ktoś wie jak się to reguluje bo nie chce nic zepsuć.
Voyt
______
XJR 1300
WSK M06 B1

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4782
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 26 czerwca 2008, 20:47

Myśle, że lepiej z tym do serwisu. Ja też mam rcznik 04 ale nic tam nie grzebię.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: Holender » czwartek, 17 sierpnia 2017, 19:05

Zdemontowałem tylne amortyzatory, sprężyny i ustawiłem pierścienie zabezpieczające na pierwszym rowku od góry. Bardziej miękko już się nie da. Teraz zawieszenie pracuje w zdecydowanie większym zakresie, a jak będzie z prowadzeniem, zobaczymy jutro.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: farba » czwartek, 17 sierpnia 2017, 19:41

Będzie tragedia ,obyś nie płakał nad zdartym lakierem.
Motocykl będzie niestabilny ,pływający a zawieszenie będzie pracowało w górnym zakresie .
Amortyzator należy zmusić do pracy w środkowym zakresie skoku teleskopu.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: mariuszdg » czwartek, 17 sierpnia 2017, 22:07

Jak się wie czego się szuka, to można próbować w każdą stronę kombinować.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 157
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re:

Postautor: Martinez » czwartek, 17 sierpnia 2017, 23:31

JAREK pisze:Na górze zbirniczka z azotem powinien być wkręt torque czy krzyżak i tym się reguluje ale nie pytaj mnie jak.


Jeżeli masz na myśli ten wkręt pod zaślepką, to służy on do wlewania oleju.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: Holender » piątek, 18 sierpnia 2017, 07:07

farba pisze:Amortyzator należy zmusić do pracy w środkowym zakresie skoku teleskopu.

Masz stuprocentową rację. Ponieważ pod moim ciężarem nie było to możliwe, musiałem zluzować sprężynę.
XRzysJek pisze:. Bez pierścienia oprze się na korpusie.

Pierścień jest w pierwszym rowku od góry, przecież pisałem. :)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: Holender » piątek, 18 sierpnia 2017, 14:03

Hmm, nie ma w moich amortyzatorach pierścienia drucianego, służącego do regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Jest pierścień osadczy zewnętrzny, wykonany z blachy stalowej, który osadziłem w pierwszym rowku patrząc od góry amortyzatora. Na nim spiera się górny pierścień regulacyjny. Skok zawieszenia tylnego to 120mm, po obciążeniu motocykla moim niewielkim ciężarem (70kg), amortyzator ugina się 20mm, sporo więc brakuje do połowy skoku.

Edit.
80 kilo zrobione. Trasę wybrałem specjalnie do testowania amortyzatorów- trochę szybkich zakrętów, trochę nierównego, połatanego asfaltu, dwa przejazdy kolejowe, parę prostych.Wrażenia: pojawiła się niewielka niestabilność na szybkich łukach i bardzo odczuwalny przyrost komfortu jazdy. Przestawiłem pierścień osadczy na drugi rowek od góry, zobaczymy jaka będzie różnica. Gdyby nie to że od czasu do czasu lubię troszkę szybciej pojechać w zakrętach, zostawiłbym w poprzednim położeniu, kręgosłup byłby mi na pewno wdzięczny.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: farba » piątek, 18 sierpnia 2017, 19:10

@ Holender - przyjacielu miły , czyżby pora na armaturę ;)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: Holender » sobota, 19 sierpnia 2017, 12:29

Oj, nie raz się zastanawiałem, ale tylko na zasadzie drugiego motocykla. Faktem jest, że prędkości z jakimi jeżdżę, już są czoperowe, raz na jakiś czas jednak, lubię śmignąć po zakrętach szybciej. Oczywiście w miarę moich lichych możliwość.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3641
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: piontek » sobota, 19 sierpnia 2017, 18:25

Wszystkich znających się poproszę na jesiennym o prezentację. Gdybym zapomniał, to bardzo proszę przypomnieć.
No chyba, że będę miał ponad 1 promil. To nie warto wtedy.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: Holender » czwartek, 24 sierpnia 2017, 21:12

Dzisiaj śmignąłem parę kaemów i zostawiam amortyzator ustawiony na drugim rowku od góry. Dla mnie chyba optymalne ustawienie.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
marki
Posty: 1116
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Lubosz

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: marki » czwartek, 24 sierpnia 2017, 23:53

Holender pisze:Dzisiaj śmignąłem na drugim rowku od góry. Dla mnie chyba optymalne

To zależy....

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: Holender » niedziela, 27 sierpnia 2017, 19:13

Dzisiaj na moim moto przejechał się kumpel, który jeździł na nim również przed odpuszczeniem sprężyn. Jego opinia pokrywa się z moją, motocykl nabrał cech spokojnego turystyka (oczywiście jeśli chodzi o amortyzację), nie ma też problemu z pokonywaniem zakrętów z prędkościami z jakimi robię to najczęściej. A tyle lat temu już mogłem to zrobić!
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: Holender » poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 19:22

Ja wiem czy świadomość... Z wykształcenia jestem mechanikiem.To raczej moje lenistwo i spełnienie przysłowia że "szewc bez butów chodzi" :-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
marki
Posty: 1116
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Lubosz

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: marki » czwartek, 19 lipca 2018, 16:33

Tak podepnę
Generalnie kierunek ( chyba) regeneracja, pytanie tylko gdzie ?

Amorek od Tex 1200
Nie do końca odpowiada mi praca zawieszenia, ogólnie. Postanowiłem wczoraj z książką w ręku ustawić pod siebie.
Okazało się jednak, że regulacja tłumienia odbicia na tylnym amortyzatorze ( ta mała śruba) jest zerwana. Mała, ale jak dla mnie bardzo ważna. Nie ma żadnych kliknięć, a co gorsza oporu, ani w prawo ani w lewo. Można zrobić dowolną ilość obrotów w obojętnie którą stronę. Niemożliwa jest ocena w jakim położeniu się znajduje. Prawdopodobnie w skrajnym lewym lub prawym, ale to domysły.
Czy można to naprawić/zregenerować. Jeżeli tak to gdzie ?
Może ktoś ma pasujący amorek w rozsądnych pieniądzach ?
Może zakupić zamiennik, dobry, lepszy ? opcja pewnie droga, a to raczej mnie słabo interesuje.
Inne pomysły ?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1579
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Regulacja tylnych amortyzatorów

Postautor: Holender » czwartek, 19 lipca 2018, 19:36

And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość