Przednie zawieszenie - Olej

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
Davidson
Posty: 206
Rejestracja: wtorek, 1 kwietnia 2008, 22:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Postautor: Davidson » środa, 9 maja 2012, 16:05

Zdzisław pisze:hmm...Być może miałeś nie do końca zluzowane śruby co skręcają lagi... :?: .

które to śruby?
możliwe żeby jedna półka była krzywa?:/
Obrazek
"Co ma być to będzie, a jak już będzie...
... to trzeba się z tym zmierzyć"

Awatar użytkownika
vivvaldi
Posty: 289
Rejestracja: niedziela, 5 października 2008, 21:14
Model i rocznik moto.: Była XJR 1300 tera CBR XX
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postautor: vivvaldi » środa, 9 maja 2012, 20:43

Skręcaj i nie zawracaj se dupki. Jak jeździła do przodu tak i będzie jeździć :mrgreen:
WINDICAR - dochodzenie odszkodowań w szkodach na osobie, szkodach majątkowych i komunikacyjnych. Bez opłat wstępnych - zapłacisz dopiero po uzyskaniu odszkodowania. Tel. kontaktowy 793 976074; e-mail: bielskobiala@windicar.pl

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2852
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: Stara Ukraina
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 9 maja 2012, 22:59

Davidson pisze:
Zdzisław pisze:hmm...Być może miałeś nie do końca zluzowane śruby co skręcają lagi... :?: .

które to śruby?
możliwe żeby jedna półka była krzywa?:/


A.D. 1 Chodziło mi o śruby dolnej półki.
A.D. 2 Tak, oczywiście, że jest taka możliwość.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » piątek, 5 lipca 2013, 09:02

jak dodkrecic srube ktora znajduje sie na samym dole lagi ? dodam ze mnie sie ona obraca i za diabla nie idzie jej skontrowac a ostatnio zobaczylem male pocenie na osce kola a teraz poprosze o podpowiedzi :mrgreen:

GhostDog
Posty: 2208
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 5 lipca 2013, 09:05

Jacek, chodzi Tobie o śrubę, która trzyma ośkę, czy śrubę która dokręca górną część lagi ( tę która pracuje)?

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » piątek, 5 lipca 2013, 09:13

jak sciagniesz kolo to od spodu lagi jest sruba i o nia mi wlasni lato bo niewiem jak ja dokrecic

GhostDog
Posty: 2208
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 5 lipca 2013, 09:17

powinno się dokręcić normalnie - imbusem
w przeciwnym razie - śruba nie weszła w gwint , gwint jest przekręcony itp

zdejmij całą lage lepiej i sprawdź, czy górna część wyjdzie z dolnej ( ta śruba trzyma właśnie)
przed zrobieniem tego lepiej nie jeździj bo się wypierdolisz

sam zmieniałeś olej, czy mechanik?

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » piątek, 5 lipca 2013, 09:29

olej co roku zmieniam sam i z ta sruba bylo ok , poci sie minimalnie ale wiadomo lepiej zapobiegac niz pozniej leczyc :mrgreen:

GhostDog
Posty: 2208
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 5 lipca 2013, 09:31

do wymiany oleju nie musisz lagi rozdzielać, wylewasz i wlewasz olej górą, lagę się rozdziela przy wymianie uszczelniaczy.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2852
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: Stara Ukraina
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 5 lipca 2013, 10:26

Tam prawdopodobnie jak się nie mylę jest podkładka miedziana. A śruba to jest zakończona łbem w środku lagi, trza se dorobić duże przedłużenie na imbusa co tam pasuje i dokręcić.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2361
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 5 lipca 2013, 11:27

T handle key od środka ,imbus od zewnątrz.
ale śmiało dokręcisz kluczem pneumatycznym od spodu (odkręcisz również tym sposobem)
możesz spróbować napiąć sprężynę (ścisnąć amorek ) i dopiero dokręcić

Awatar użytkownika
Davidson
Posty: 206
Rejestracja: wtorek, 1 kwietnia 2008, 22:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Postautor: Davidson » czwartek, 26 grudnia 2013, 14:00

Wiecie moze jaka długość powinna mieć ta tuleja, która jest w ladze nad sprężyną ?
Mam wrażenie, ze z moimi ktoś cos kombinował.
Obrazek

"Co ma być to będzie, a jak już będzie...

... to trzeba się z tym zmierzyć"

GhostDog
Posty: 2208
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 27 grudnia 2013, 08:19

musisz przyjąć jakąś skalę, u mnie jest tak , nie mierzyłem:

Obrazek

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3618
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 27 grudnia 2013, 08:27

A suwmiarka leży. Długa ona? :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

GhostDog
Posty: 2208
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 27 grudnia 2013, 08:30

Piontek, przez Ciebie musiałem iść do garażu ! :)

nominalnie 170mm + 10mm, łącznie będzie 20 całkowita długość

wg tego tuleja powinna mieć jakieś 15-16 cm
Ostatnio zmieniony piątek, 27 grudnia 2013, 08:33 przez GhostDog, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3618
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 27 grudnia 2013, 08:33

GhostDog pisze:Piontek, przez Ciebie musiałem iść do garażu !
Gimnastykę poranną masz zaliczoną.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2361
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 27 grudnia 2013, 10:06

A dokładnie 150 mm ma ona, ta tuleja :-D

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » poniedziałek, 30 grudnia 2013, 13:17

Tuleję dystansową dobiera się względem obciążenia. Sam parokrotnie w swoich sprzętach wymieniałem na dłuższe/krótsze w zależności też od użytego oleju. Także nie byłbym taki pewien, czy długości które podajecie są właściwe w danym przypadku.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1568
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 28 marca 2014, 10:25

Czy ktoś miał jakieś doświadczenia z uszczelniaczami lag marki Ariete ? Cholera nówki założone i nie trzymają jak trzeba :zdegustowany:
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2361
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 28 marca 2014, 10:33

Puszczają :?: wymieniaj :!:
Zanim nasmarujesz hamulce i pozacierasz panewki w lagach

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1568
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 28 marca 2014, 17:25

Turmaxy już zamówione :)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
smukły
Posty: 85
Rejestracja: czwartek, 10 października 2013, 15:41
Model i rocznik moto.: XJR 1200 '95
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: opolskie

Przednie zawieszenie - Olej

Postautor: smukły » czwartek, 3 września 2015, 17:54

Cześć - zakupiłem przednie progressy firmy YSS - do mojej XJR 1200 95 - w manualu sprężyn napisanie jest żeby stosować olej SAE 20 i 190 mm w ladze. W porównaniu do sprężyn standardowych to jakaś straszna różnica - normalnie olej 10W i bodajże do 137 mm w ladze.

czy ktoś może coś podpowiedzieć, może ma jakieś doświadczenia w temacie - nie chcę super twardego zawieszenia :-?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2361
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Przednie zawieszenie - Olej

Postautor: farba » czwartek, 3 września 2015, 17:56

Stosuj się do zaleceń producenta sprężyn.
Olej tłumi drgania a poziom oleju ustala poduszkę powietrzną ( sprężyna gazowa)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Przednie zawieszenie - Olej

Postautor: hubertm » czwartek, 3 września 2015, 22:04

i pamiętaj, ze w progresach olej zużywa się szybciej. Dobrze mówię, farba ?
hubertm

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2361
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Przednie zawieszenie - Olej

Postautor: farba » piątek, 4 września 2015, 06:13

Prawdę rzeczesz Hubercie

Awatar użytkownika
Davidson
Posty: 206
Rejestracja: wtorek, 1 kwietnia 2008, 22:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Przednie zawieszenie - Olej

Postautor: Davidson » niedziela, 17 stycznia 2016, 23:32

Zagadka:
Odkryłem, ze mam progresy :-D . Ale jakies dziwne 31cm ma sprężyna, a 24,5 cm tuleja.
Pytanie jaki olej i ile go wlać? :shock:
Obrazek

"Co ma być to będzie, a jak już będzie...

... to trzeba się z tym zmierzyć"

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1568
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Przednie zawieszenie - Olej

Postautor: Holender » poniedziałek, 18 stycznia 2016, 09:05

562 ml. na lagę, SAE 10W
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Davidson
Posty: 206
Rejestracja: wtorek, 1 kwietnia 2008, 22:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Przednie zawieszenie - Olej

Postautor: Davidson » poniedziałek, 18 stycznia 2016, 09:58

Holender pisze:562 ml. na lagę, SAE 10W

Dzięki wielkie.
jak ostatnio wymieniałem olej to wlałem zgodnie z manualem, ale wtedy nie połapałem się, że mam progresy założone a nie standard :wstyd:
Obrazek

"Co ma być to będzie, a jak już będzie...

... to trzeba się z tym zmierzyć"

Awatar użytkownika
Davidson
Posty: 206
Rejestracja: wtorek, 1 kwietnia 2008, 22:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Przednie zawieszenie - Olej

Postautor: Davidson » środa, 16 marca 2016, 19:06

Założyłem nowe uszczelniacze, poskładałeś wszystko pięknie i h...
Nowe uszczelniacze ciekną jak stara k....
Znów przód do rozbiórki :-x
Obrazek

"Co ma być to będzie, a jak już będzie...

... to trzeba się z tym zmierzyć"

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3618
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Przednie zawieszenie - Olej

Postautor: piontek » sobota, 19 marca 2016, 10:22

Davidson pisze:Założyłem nowe uszczelniacze, poskładałeś wszystko pięknie i h...
Nowe uszczelniacze ciekną jak stara k....
Znów przód do rozbiórki :-x

Sprawdź czy lagi masz okrągłe.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość