Tłoczki jak wyjąć.

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
toma085
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 30 września 2016, 21:33
Model i rocznik moto.: xjr 1200 1995
Województwo: E-łódzkie

Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: toma085 » niedziela, 12 lutego 2017, 11:13

Panowie ja wyjmuje sie tłoczki z przedniego zacisku , jeden jest przypieczony i nie chce wyjść.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3772
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: artur » niedziela, 12 lutego 2017, 11:44

No ale jest zdemontowany?
Założyć pozostałe tłoczki. Zablokować te pozostałe i sprężonym powietrzem. Czasem nawet nożna pompka daje radę.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Piotr 1
Posty: 91
Rejestracja: piątek, 9 grudnia 2016, 13:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: P-wielkopolskie

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: Piotr 1 » niedziela, 12 lutego 2017, 15:34

Tego opornego musisz " kiwać " lewo - prawo, a zacznie się lekko luzować, jak będziesz wymieniał gumki to możesz wcześniej popsikać WD40 i odstawić na 15 - 30 min. międzyczasie psikając. Następnie dla lepszego chwytu, dobrze wytrzyj i odtłuść wystającą część tłoczka i chwyć go przez kawałek gumy, lepiej się trzyma gładkiej powierzchni tłoczka i kiwaj :)

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 835
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: XRzysJek » piątek, 9 lutego 2018, 13:52

No więc zabrałem się za hamulce... Okresowa (co dwadzieścia lat) kontrola zacisku wykazała brak zewnętrznych uszczelek oraz ogólną nieprzydatność i zużycie. Operacja była długa i męcząca, ale się udała. Pacjent zdechł, ale nikt nie jest niezastąpiony.
Obrazek[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180209/51811c989139cecc1f21163f540795cd.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 236
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: Łysy » piątek, 9 lutego 2018, 14:35

O kurna :przestraszony: przekroczyłem pierwszy okresowy o rok :-)
Widzę że obowiązkowo trzeba przyjrzeć się zaciskom.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 835
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: XRzysJek » sobota, 10 lutego 2018, 13:39

Z tymi tłoczkami to nie tak łatwo, bo w tych zaciskach nie wyskakują, mimo wyciśnięcia aż do styku. Jeden trzeba abarot cofnąć nożem, przytrzymać i najlepiej wypchać drugi oporniejszy. Moje tylne nie były zapieczone na amen, ruszały się ale wracały. Uznałem, że pompa zapowietrzona, bo układ leżał od grudnia w całości. Rozebrałem co się dało, zacisk moczył się w nafcie przez noc. Złożyłem znów i wyciskałem z godzinę. Jeden prawie wyszedł, drugi połowicznie. Oczywiście pacjent mógł żyć i pracować, ale bez jaj: każdą śrubkę w moto oczyściłem a hamulce oleję? Wtedy spróbowałem opróżnić zacisk i napsikać do środka WD i dookoła, po czym użyłem powietrza. Niestety moje 4-5atm za słabe, doszło do metody kowalskiej tj. dwunastocalowej żaby. Jak łatwiejszy tłoczek na jednej gumce pokazał jak wychodzi, spisałem hampel na straty. Żeby wyjąć drugi, musiałem aż łupać zacisk aby zrobić miejsce na żabę. Pól godziny i wyrwałem chwasta. Na obiad mogłem iść "z tarczą". :luka:

Przednie wyciskałem na równo wkładająć najpierw dwa klucze, gruby pilnik, cienki pilnik i małe klucze. Wyszły symetrycznie ale ostatecznie i tak te luźniejsze brały górę. Nic to bo i tak się oparły o siebie, tylko jeden puścił oliwy ale nie da się wyjąć bez cofnięcia drugiego. Logicznie lepiej wepchać te łatwiejsze, przytrzymać ściskiem i wypchać przeciwne. Oczywiście trzeba otworzyć zbiornik i dolewać płynu.­­­
Po wyjściu jednego/pary można zrobić tak: opróżnić zacisk, oczyścić z grubsza tłoczkek/ki i gniazdo, wyjąć gumki i włożyć tłok abarot. Daje to pewność, że bez gum wyjdą. I użyć powietrza przytrzymująć je ściskiem. Lub rękami ale mocno trzymać, inaczej można się spodziewać impulsów bólowych atakujących mózg. :przestraszony: Jak nie pójdą pozostaje metoda mechaniczna, co jest trudne bo miejsca malutko.
Moim zdaniem nie ma wstydu uszkodzić końcówki na 3-4mm głębokości tłoczki, bo ta część nie dochodzi do gumek nawet przy nowych klockach. A nawet jeśli dostaną, to zewnętrzne są przeciwpyłowe = nie trzymają płynu pod ciśnieniem. Naturalnie rysy trzeba spolerować.

Awatar użytkownika
marszo
Posty: 52
Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: W-mazowieckie

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: marszo » sobota, 10 lutego 2018, 21:23

Przy okazji wymiany tarcz zaintersowałem się tłoczkami- czy to normalne, że one nie wychodzą równomiernie?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3772
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: artur » sobota, 10 lutego 2018, 21:59

Tak
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Maciejka
Posty: 374
Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Września

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: Maciejka » sobota, 10 lutego 2018, 22:22

Pompka do materaca robi robotę przy wyciąganiu tłoczków :)

Awatar użytkownika
marszo
Posty: 52
Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: W-mazowieckie

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: marszo » sobota, 10 lutego 2018, 22:52

Oddam je i tak do szkiełkowania i malowania więc będzie musiał mi je wyciągnąć :) Dmuchnie ze sprężarki, wyjmie tłoczki, a ja przy okazji wymienię uszczelki :)

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 835
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: XRzysJek » sobota, 10 lutego 2018, 23:25

Jak to łatwo się mówi... Przypomniałem sobie o posiadaniu pompki do amorów rowerowych. Ona daje spore ciśnienie, ale kwestia przejściówki pozostaje.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2353
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: farba » niedziela, 11 lutego 2018, 12:43

Po ch.. godzinę kombinować ?
Złożyć układ ,zalać plynem ,odpowietrzyć , wycisnąć hydraulicznie .
Przydaje się pod ręką ścisk stolarski , stary klocek hamulcowy .

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1421
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 13 lutego 2018, 13:35

No niezła rzeź hamulcowa na obrazku, jeden tłoczek nielicho wyskrobany.
XRzysJek pisze:Moim zdaniem nie ma wstydu uszkodzić końcówki na 3-4mm głębokości tłoczki, bo ta część nie dochodzi do gumek nawet przy nowych klockach.

No nie wiem - ruda szmata będzie się wciskać między chrom a stal powodując degradację - częste czyszczenie to tylko gra na zwłokę. Jak moje zaczną gnić, to pomyślę o produkcie z nierdzewki. Orginały powinny jeszcze drugie tyle pożyć - na krawędziach była delikatna korozja.
Ja też dmuchnąłem sprężarką i poszły - tylko trza na "pance" uważać bo 7-8 bar to nie przelewki, dobrze podeszłem do tego z wyczuciem. Wiem trzeba było ścisk użyć, ale mało czasu miałem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2824
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: XB-70 Valkyrie
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 13 lutego 2018, 13:42

Piotr_MC_85 pisze:Ja też dmuchnąłem sprężarką i poszły - tylko trza na "pance" uważać bo 7-8 bar to nie przelewki, dobrze podeszłem do tego z wyczuciem. Wiem trzeba było ścisk użyć, ale mało czasu miałem.


Uważać trzeba też na tryskający płyn hamulcowy. Żeby sobie po ślipiach nim nie dać.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1421
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 13 lutego 2018, 14:21

Płyn wcześniej dobrze był zlany - nic nie psiknęło.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 835
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: XRzysJek » środa, 14 lutego 2018, 10:46

Z mojego zdjęcia to tylko klucz się nadaje do użytku, co się miałem pieścić jak zacisk za 40zł kupi. Ja pompowałem układem złożonym, ale nie wyszło. Może puszczała pompa, bo tuleja wytarta i z wżerami. Też do wymiany. Co ciekawe, gumki są dobre. Na górnej od wewnątrz pisze Brembo - znaczy oryginałki czy Włosi zestawy naprawcze robili ? :shock:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1421
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Tłoczki jak wyjąć.

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 14 lutego 2018, 13:31

XRzysJek pisze:Na górnej od wewnątrz pisze Brembo - znaczy oryginałki czy Włosi zestawy naprawcze robili ?

W 19 na pompie przodu też taki znaczek jest, także chyba wieloletnia współpraca.


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość