SPIIIIIIIIII TEN TEGO HAMULEC TYLNY

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 208
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

SPIIIIIIIIII TEN TEGO HAMULEC TYLNY

Postautor: ziulek » środa, 11 stycznia 2012, 18:39

Głupia sprawa a może być bardzo droga.
Postanowiłem wymienić tylne klocki hamulcowe bo przyszła już na to pora. Nowe klocki, klucz (łącznie z dynamometrycznym), piwko i chęci do roboty są. Odkręciłem śruby, wyjąłem stare klocki. Zakładam nówki, montuję zacisk, wkręcam śruby paluszkami, sięgam po klucz dyn...... dokręcam z siłą 40Nm-jedna git. Za to druga, dokręcam i pyk pyk mogę sobie kręcić do usr... śmierci poszedł gwint. Po ponownym demontażu okazało się jedna śruba jest o 5mm krótsza i nie przechodzi przez całe łoże. Tym większe było moje zdziwienie bo śruba jest oryginalna pusta w środku jak wszystkie pozostałe mocujące wszystkie zaciski w moto i nawet do łba mi nie przyszło żeby ją sprawdzać na długość. I tu mam rebus czy tak powinno być, że jedna jest krótsza.
Nowe mocowanie zacisku hamulca w serwisie około 700-900zł. Tak, mam na myśli ten kawałek aluminium. Z rynku wtórnego nie do dostania .Więc kolega podrzuci do znajomego co spawa w aluminium, na nowo zawierci i nagwintuje za około 100-150zł. Ale czy to zda egzamin zobaczymy. Może jakieś inne pomysły bądź sugestie, chcę uniknąć przegwintowania na 12mm ma wyglądać jak oryginał.
Czekam na podpowiedź odnośnie dł. śrub i świeżych pomysłów gdyby mój był do bani.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 11 stycznia 2012, 18:56

poszukaj drugiej śruby dłuższej o te 5 mm i wymień tą krótką jeżeli stara była o 5 mm krótsza to zerwałeś tylko początek gwintu dalej będzie git .
jak masz czym przegwintuj otwór ( gwintownik z odpowiednim skokiem gwintu)zaczij od strony z nie zerwanym gwintem . zaspawanie,ponowne wiercenie i gwintowanie to ostateczność .
sprawdź czy nie zamieniłeś śrub miejscami albo ktoś przed tobą.

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 208
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » środa, 11 stycznia 2012, 19:06

Już przegwintowałem 10x1.25 nie dało rady i stąd to spawanie. A śrubę dłuższą to już obowiązkowo bo drugi raz nie będę ryzykował. Tylko ciekawość mnie zżera czy tak jest w originale, czy potrzebni właściciel coś rzeźbił.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 11 stycznia 2012, 19:11

jak przegwintowałeś i dałeś dłuższą śrubę to powinno styknąć
przy hamulcach zawsze używaj pasty do gwintów :!: :!:
zawsze możesz dać nakrętkę z drugiej strony lepsze to niż spawanie wiercenie i gwintowanie.
a z czasem kupisz nowe mocowanie - wystarczy poszukać , któraś yamaha napewno ma ten sam układ hamulcowy z tyłu ;)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 11 stycznia 2012, 19:24


Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 11 stycznia 2012, 19:25

Ostatnio zmieniony środa, 11 stycznia 2012, 19:30 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 208
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » środa, 11 stycznia 2012, 19:29

Ktoś przede mną strasznie nieudolnie grzebał przy hamulcach. Nowy gwint nie wytrzymał, a nakrętka nie wchodzi w grę bo łoże na styk dochodzi do tarczy. Moja niunia jest z roku 2004 i mocowanie jest w poziomie, nie tak jak w poprzednich trochę po skosie. Łoże dzisiaj już pojechało do spawania, zobaczymy jak będzie po naprawie i mam nadzieję, że zda egzamin bo jak nie to się chyba pochlastam :mur: :mur:
NO WŁAŚNIE PASTY UŻYWAJ :idiota: :idiota:

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 208
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » środa, 11 stycznia 2012, 19:37

Już to oglądałem, to ne to. Może i by cuś od czegoś, ale oryginału ni ma.
katalogowo to 5EA-25819-00 JAK MASZ GDZIE PODEJRZEĆ.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 11 stycznia 2012, 19:39

ziulek pisze:Moja niunia jest z roku 2004 i mocowanie jest w poziomie

:shock:
nowy zacisk :?: z niebieskim kapslem :?: dwutłoczkowy :?:
czy rzeźba :?:
dawaj foty

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 208
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » środa, 11 stycznia 2012, 20:03

Nie wiem jak tu dodać zdjęcie, więc wrzuciłem je do mojej galerii - Takie cuś.
To za 25 zł. może :?:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 11 stycznia 2012, 20:24

jak fazer 1000 ma tą samą tarczę to da radę

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 208
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » środa, 11 stycznia 2012, 20:41

Zadzwoniłem do faceta, jutro mam wszystko pomierzy i się skontaktować. Pytał właśnie o wielkość tarczy. Spawacz wstrzymany jutro będę działał.
Wielkie dzięki za pomoc masz u mnie duuuży browar :piwo:

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3906
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 11 stycznia 2012, 20:52

Jak nic nie pękło a tylko gwint zerwany to może to
http://www.4metal.pl/artykuly/helicoil- ... h-gwintow/
Ja dzięki pomocy Zeli zastosowałem w innej części i ok.
ziulek - spokojnie. Masz czas. Jak załatwiasz wszystko na drugi dzień to zawsze dwa razy drożej a i pewności nie ma.
Na poczatek kup ponownie 4pak i na luzie przemyśl sprawy.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 208
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » środa, 11 stycznia 2012, 21:30

Niezłe to :shock: Nie wiedziałem, że tak można. Wielkie dzięki.

GhostDog
Posty: 2243
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 12 stycznia 2012, 07:32

Ziulek, jesteś pewien, że of Fazera 1000 nie jest taki sam? Oba moto mają nawet takie same tarcze. Moim zdaniem ten zacisk z linka Farby jest taki sam jak ten w twojej galerii.
Tym bardziej, że 5 dych nie majątek.

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 208
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » czwartek, 12 stycznia 2012, 10:49

Z tego co widzę to trochę inne, ale pomierzę rozstawy śrub,otworów i może będzie gicio.

Mawet

Postautor: Mawet » czwartek, 12 stycznia 2012, 17:50

Helicoil to znacznie lepsza opcja od spawania.
I radziłbym przy wymianie klocków nie ograniczyć się tylko do założenia nowego kompletu. Przeczyść zacisk, tłoczki (po ich wyjęciu). Złóż do kupy i dopiero zakładaj nowe klocki:). Chyba, że to już zrobiłeś, tylko darowałeś sobie opis:)

Jacek
Posty: 513
Rejestracja: niedziela, 20 kwietnia 2008, 11:35
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: Jacek » czwartek, 12 stycznia 2012, 20:27

Mawet fajna ta tecnologia z gwintami

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 208
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » piątek, 13 stycznia 2012, 18:27

Czyszczenie to podstawa więc o tym to już nie pisałem. Puki co klepnięte zostało ustrojstwo od fazery, jak będzie pasić to dam znać, a jak nie to też dam znać :rozpacz: i będę rzeźbił dalej :mur:

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 208
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 19:40

Od fazery pasi. Dzięki wszystkim za pomoc :hurra: :hurra: :rotfl:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 19:46

Widzisz obeszło się bez spawania i kilka flaszek w kieszeni :zdrowko:

Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 208
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 20:02

W późniejszych planach jednak myślę co oryginał naprawię i założę. Bo ten od fazery jakiś taki nie xjr-owy. :hyhy:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 20:15


Awatar użytkownika
ziulek
Posty: 208
Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp06
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa

Postautor: ziulek » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 21:13

:ups: :padam:


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość