Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 386
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: Lenku » środa, 2 września 2015, 19:34

też polecam ładowanie od dołu, szczególnie przydatne po zmianie całych przewodów lub zapowietrzeniu pompy :)

dodok
Posty: 92
Rejestracja: czwartek, 21 lutego 2013, 20:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: dodok » piątek, 4 września 2015, 19:16

Ale zaciski są 2 .
Zaczynamy od dłuższego?
Adaś

Your world is nothing more than all the tiny things you've left behind....

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: artur » piątek, 4 września 2015, 21:47

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Zależy jak masz spięte przewody tzn. w jakim systemie bo są ze 4 chyba.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2873
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: Zdzislaw » piątek, 4 września 2015, 21:53

Zawsze zaczynamy od dłuższego.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 386
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: Lenku » niedziela, 6 września 2015, 18:54

dokładnie, najpierw ten dalszy potem ten bliższy.
Jak masz w oplocie dwa jednakowe bez złączki to obojetnie bez znaczenia...

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: nit » poniedziałek, 8 lutego 2016, 17:11

Zdemontowałem i wyszorowałem galancie zasyfione tłoczki.Pytanie mam takie,Jakim smarem mam je liznąć,nie może być TOWOT,mam pod ręką tylko to.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: artur » poniedziałek, 8 lutego 2016, 17:12

Smar miedziany
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: nit » poniedziałek, 8 lutego 2016, 17:14

A nie jest za gęsty

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 253
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontaktowanie:

Re: Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: Łysy » poniedziałek, 8 lutego 2016, 17:53

Wazelina techniczna !

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: nit » poniedziałek, 8 lutego 2016, 18:08

Dobra dzięki i tak zamawiam z Polski to poproszę gościa żeby mi wrzucił coś...a tak swoją drogą,zastanawiam się na jakieś zasadzie ten tłoczek rozprężony się cofa z powrotem...podczas hamowania naciskamy klamkę i pompujemy płyn do zacisków...ale jak to wraca,że zasysa te wytłoczone tłoczki,ja nie rozumiem a podczas prac serwisowo konserwatorskich mam wiele pytań bez odpowiedzi

dodok
Posty: 92
Rejestracja: czwartek, 21 lutego 2013, 20:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: dodok » poniedziałek, 8 lutego 2016, 18:24

Wazelina chyba się nie nadaje. To musi być smar odporny na wysoką temp
Adaś



Your world is nothing more than all the tiny things you've left behind....

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: artur » poniedziałek, 8 lutego 2016, 20:47

Powraca na zasadzie krzywych tarcz, bo w przyrodzie nie ma nic prostego. Miedziany.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: nit » poniedziałek, 8 lutego 2016, 21:00

Nie rozumiem.Organizuję.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: farba » poniedziałek, 8 lutego 2016, 21:33

Ten:
http://www.motostacja.com/p/2222/6891/a ... hemia.html
Głównie do montażu tłoczków, nie bardzo się nadaje do prowadnic
Lub:
http://hamulcowe.com.pl/mobile/pl/p/Sma ... ra-Tec/412
Raczej do prowadnic ale i do montażu teź się nadaje
Polecam, nie drogi, starcza na baaardzo długo, odporny na wysoką temperaturę, nie niszczy gumy.

Każda tarcza ma lekkie bicie które rozpycha klocki.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: artur » wtorek, 9 lutego 2016, 07:26

nit pisze:Zdemontowałem i wyszorowałem galancie zasyfione tłoczki.Pytanie mam takie,Jakim smarem mam je liznąć,nie może być TOWOT,mam pod ręką tylko to.

Przepraszam nit. Żle odczytałem. Miedziany nie jest do tłoczków wewnątrz.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: nit » wtorek, 9 lutego 2016, 14:35

Ja pier...ole artur,namieszałeś mi w głowie,ale jestem czujny.Dzięki farba
Tak coś przeczuwałem,że miedziany to raczej do gwintów.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1586
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: Holender » wtorek, 9 lutego 2016, 15:29

Artur nic nie namieszał, zadałeś nieprecyzyjne pytanie :) Smar miedziowy stosuje się do tłoczków w miejscu ich styku z klockiem hamulcowym. Na bocznej powierzchni, gdzie tłoczek styka się z uszczelniaczami, stosuje smar silikonowo teflonowy, choć może polecany przez Farbę byłby lepszy.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: nit » wtorek, 9 lutego 2016, 22:12

Gościu od którego kupiłem klocki wrzuci mi w gratisie smar molibdenowy,ten będzie dobry?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: artur » wtorek, 9 lutego 2016, 23:04

Molibdenowy jest na "małe ruchy" czyli np do łożysk wahacza.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: farba » środa, 10 lutego 2016, 08:25

Smar do tłoczków :!: każdy sklep z częściami do aut posiada w sprzedaży, w każdym zestawie naprawczym zacisku hamulcowego jest mała tubka tego smaru
Żaden molibdenowy,towot czy miedziany jeśli już masz problem ze znalezieniem tego smaru to lepiej wazeliną tecniczną lub smarem silikonowym delikatnie natłuścić same usszczelki.
Problem leży w wysokich temperaturach występujących w tym miejscu i uszczelkach które potrafią twardnieć od produktów naftopochodnych.
A hamulce nie wybaczają błędów serwisowych ;)

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: nit » środa, 10 lutego 2016, 15:19

O Jezus Maryja..dobra jadę po ten smar do motocyklowego....20km :zdegustowany:

W trzech sklepach motocyklowych nie było,nawet w serwisie Yamahy(nie chce mi się wierzyć) ...ale kupiłem w motoryzacyjnym.Bo przecież bym nie zasnął.Lalka musi mieć wszystko co najlepsze. :D

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 386
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: Lenku » czwartek, 11 lutego 2016, 09:43

20km? to ja do pracy mam więcej.. bez marudzenia ;p smar ci styknie na przód i tył na kilka serwisów...

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: nit » czwartek, 11 lutego 2016, 14:02

Raczej do końca życia 150ml.... ;)

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4840
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: JAREK » piątek, 29 kwietnia 2016, 20:56

Zdjęcia poznikały. Chyba imageshack już nie trzyma zdjęć twoich.

Awatar użytkownika
nit
Posty: 1027
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2012, 21:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: nantes

Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: nit » piątek, 29 kwietnia 2016, 20:59

No właśnie a szkoda

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3905
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana klocków oraz przewodów hamulcowych

Postautor: artur » poniedziałek, 19 września 2016, 20:40

Odpowiedź w Gifie
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość