tarcza hamulcowa

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 8 grudnia 2011, 11:58

Tiaa ale ostatnio stany magazynowe = 0....

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 8 grudnia 2011, 13:59


GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 8 grudnia 2011, 14:11

Farba, a to nie jest chińskie czasami? Bo sam bym zanabył ale się obawiam, że to zrobiły małe chińskie łapki w obozie pracy za miskę ryżu tygodniowo.

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1026
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: GQO k1200r
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » czwartek, 8 grudnia 2011, 15:59

"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 8 grudnia 2011, 18:23

GhostDog, kolega mój używa w Xjr 1200,drugi w v maxsie 1200
Obaj zadowoleni
A co do chńskich łapek to już wszysko robią
Jaqbik, właśnie sobie przypomniałem że temat powraca
:zdrowko: :zdrowko:

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4783
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 8 grudnia 2011, 18:26

Scalilem oba tematy. Dzieki za czujność.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 935
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: HONDA CBX 1000, CBR 1000
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » czwartek, 8 grudnia 2011, 21:20

Sprawdźcie jeszcze ceny w Olek-motocykle w Piasecznie, czasami mieli dobre ceny, lepsze od Larssona.

Mawet

Postautor: Mawet » wtorek, 13 grudnia 2011, 22:40

Jako, że obecnie przerabiam temat tarcz do swojego motocykla to polecam sprawdzić: http://www.motorus.pl/uklad-hamulcowy/t ... _3636.html
Komplet wychodzi jak za jedną lucasa, a firma NG zbiera raczej dobre opinie (w zasadzie nie spotkałem się z negatywną oceną tych tarcz)

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 18 grudnia 2011, 13:48


Awatar użytkownika
R.E.D.
Posty: 49
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 07:21
Lokalizacja: silesia

Postautor: R.E.D. » poniedziałek, 19 grudnia 2011, 19:06

byly jeszcze z jakiejs hiszpanskiej firmy, ale nie pamietam jak sie nazywa :roll:

Mawet

Postautor: Mawet » poniedziałek, 19 grudnia 2011, 21:16

NG właśnie:)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1581
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 15 lutego 2012, 11:24

Jako że zima nie odpuszcza, wymyśliłem sobie że powykręcam śruby mocujące tarcze i ładnie je doczyszczę i pomaluje ew. dam do chromowania. Ruda jest bezlitosna i niestety dobrała się do nich zdrowo za poprzedniego właściciela więc nie wyglądają za pięknie. Niestety z wielkim trudem udało mi się wykręcić jedną sztukę po różnego rodzaju zabiegach typu zapuszczanie penetratorami, stukaniu, pukaniu i pieron wie czym jeszcze. W drugiej, niestety zaczęło się obrabiać gniazdo i zrezygnowałem na razie z pracy, postanawiając zasięgnąć porady bardziej doświadczonych w temacie forumowiczów. Nadmienię że do odkręcania używałem klucza ibusowago w nasadce i grzechotki (Stanley), a przy drugiej śrubie próbowałem nawet śrubokręta udarowego. Śruby nie dość że wkręcone w stop alu, to jeszcze osadzone na szczeliwie anaerobowym :mur: . Chyba zostało mi jeszcze solidne podgrzanie ale niestety nie mam żadnego urządzenia którym mógłbym to zrobić. Myślę nad zakupem mini palnika na propan-butan, może to da radę ? A może macie jakieś inne sposoby na odkręcenie tych śrubek ?
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 15 lutego 2012, 11:40

taki stary a taki.....nieostrożny jesteś. Te śruby to są śruby "wytrzymałościowe" 8.9 lub 10.9 , chyba nie da się ich spolerować.Aby odkręcić spróbuj wbić na siłę thorxa młotkiem. Potem musisz zakupić nowe :mrgreen: Udaj się w tym celu do serwisu gdzie jedna kosztuje chyba 4 zyle :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 15 lutego 2012, 13:15

Hmm opalarka, dobry śrubszczak udarowy bądź ciężki pomocnik "Kubuś" pomoże, tylko nie za mocno bo popsujesz co nie co ;-) .

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 342
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » środa, 15 lutego 2012, 13:21

GhostDog pisze:taki stary a taki.....nieostrożny jesteś. Te śruby to są śruby "wytrzymałościowe" 8.9 lub 10.9 , chyba nie da się ich spolerować.Aby odkręcić spróbuj wbić na siłę thorxa młotkiem. Potem musisz zakupić nowe :mrgreen: Udaj się w tym celu do serwisu gdzie jedna kosztuje chyba 4 zyle :mrgreen:


Też miałem plan, żeby je odkręcic i wyczyścić :D

Jak nie w serwisie to gdzie można kupic coś takiego? 4zł x wszystkie w tarczach to wyjdzie dość sporo...
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 15 lutego 2012, 13:30

Nierdzewka którejś klasy A, teraz nie pamiętam dokładnie której. Można zakupic w większości sklepów moto albo w sklepie ze śrubami ;-) .

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 15 lutego 2012, 14:24

Zdzichu nie gadaj, to jest wytrzymałościówka tak jak pisałem wcześniej, możesz założyć kwasówkę ale nie dobierzesz łba wiem bo szukałem takiej właśnie, heheh

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 15 lutego 2012, 15:05

DejaVu chyba mam. Gdzieś już chyba temat był..... ;) .

Czyli jedz do serwisu fortepianów i zamawiaj póki dolec nisko :lol: ;) .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 15 lutego 2012, 16:36

Uwaga bo tym śrubom lubią łebki odpadać :!:
A wykręcić ją bez łba-niemożliwe
Do odkręcania starych zapuszczonych gwintów płyn hamulcowy najlepszy penetrant jaki znam

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 15 lutego 2012, 17:19

Zdzisław pisze:DejaVu chyba mam. Gdzieś już chyba temat był..... ;) .


chyba nawet ja pisałem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 15 lutego 2012, 17:53

Niom.... :evil: .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3874
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 15 lutego 2012, 20:15

zostaw te śruby w spokoju. Jak piszesz - jest zima - to se kup 4 paka i poleruj chromy
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1581
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 15 lutego 2012, 22:52

artur pisze:zostaw te śruby w spokoju. Jak piszesz - jest zima - to se kup 4 paka i poleruj chromy


Arturze, Okocim i tak jest w ruchu :zdrowko: , a śrubki chyba spróbuję odkręcić na gorąco, uparty jestem i jak sobie coś umyślę to ciężko mnie od tego odwieść. Jedną śrubkę odkręciłem i informuję że polerować można ją bez problemu więc do chromowania też się nada. Jest jeszcze inna możliwość: oddać do serwisu kółka i niewinnie zażądać wymiany śrubek na nowe :evil: a jak to mechanicy zrobią to już ich sprawa... :mrgreen: Ciekawe ile by zaśpiewali za taką usługę...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 16 lutego 2012, 07:21

Holender71 pisze:informuję że polerować można ją bez problemu więc do chromowania też się nada.


śruba owa po wypolerowaniu i tak pokryje się nalotem rdzawym, natomiast obróbka termiczna w postaci chromowania zmieni własności metalu. To rzekłem ja :mrgreen:
Popieram zdanie Artura a jak masz już 4-ro paka to dokup 6-cio paka :mrgreen:

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1581
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 16 lutego 2012, 10:22

Ghost, ciekawy jestem jak wygląda sprawa w motocyklu w którym ruda jeszcze nie nadgryzła owych śrubek, jaką powłoką są pokryte ? Może ktoś będzie wiedział ?
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 16 lutego 2012, 10:54

zupełnie przypadkowo mam zdjęcie :mrgreen: co do powłoki to nie wiem, pewnie jakaś chemia
Obrazek

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2364
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 17 lutego 2012, 17:01

Holender71, a jakiej grubości masz tarcze :?: bo być może kończą żywot i trza będzie je wymienić odrazu a z nimi klocki, wyczyścić zaciski, płyn hamulcowy :evil: tzw kumulacja :mrgreen:
Lepsze zardzewiałe jak urwane :!:

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 17 lutego 2012, 18:03

Farba!? przeca Holender wymieniał kloce i przewody :-P Zobacz poradnik.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1581
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 17 lutego 2012, 20:12

Farba, na tarczach jeszcze mięcha sporo, o wymianie niema co myśleć. Masz rację odnośnie urwanych śrubek, pewnie bym ich nie ruszał ale strasznie nie lubię rudej a szczególnie na moim motocyklu. :-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3874
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 17 lutego 2012, 23:45

to se psiknij preparatem przeciwko rudej.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość