Problem z przednim hamulcem

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4783
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 9 października 2011, 08:58

higro... hubertm, higro...

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 9 października 2011, 13:48

sprawdziłem. Okazuje się, ze obydwie formy są prawidłowe, bo chodzi o absorbowanie cieczy z powietrza
hubertm

Awatar użytkownika
R.E.D.
Posty: 49
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 07:21
Lokalizacja: silesia

Postautor: R.E.D. » wtorek, 18 października 2011, 19:06

Koniu wielkie dzieki za opis. w 1200 jest starszy system hamulcowy, wiec jest po jednym sworzniu na zacisk i po dwie zawleczki na sworzen ;-) tloczkki musialem potraktowac wodnym, wiec zapadla szybka decyzja o wyjeciu wszystkich tloczkow (lapki juz zaczynaja bolec :-P )
bardzo chcialbym sie zastosowac do ostatniego punktu, ale dzieki zabawie z zaciskami zauwazylem, ze juz lozyska sa do wymiany, a przy okazji nie wiem czy nie wymienic juz innych rzeczy :roll:

Janek1200

Postautor: Janek1200 » piątek, 17 sierpnia 2012, 11:57

Zakupiłem stalowy oplot do mojej Balbiny i zauważyłem ,że hamulec gumowy i cieknie na jednym tłoczku.
Wymieniłem uszczelki i nadal kicha , trafił mi się komplet od Xjr 1300 z 2002 r. wyczyściłem założyłem i jest bajka

stufa
Posty: 77
Rejestracja: środa, 14 lipca 2010, 12:36
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1995
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: POB
Kontaktowanie:

Postautor: stufa » niedziela, 30 września 2012, 10:44

A właśnie pytanie - do 4PU z 95 roku będą pasować zaciski z nowszych modeli? Robił ktoś takiego swapa?

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 227
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » niedziela, 30 września 2012, 13:04

Pasują napewno z 2001, ale tylko zaciski.Wiem z autopsji.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » niedziela, 30 września 2012, 20:06

Będą pasować pzecież to są prawie identyczne moto.

Awatar użytkownika
pener
Posty: 23
Rejestracja: niedziela, 10 kwietnia 2011, 22:33
Model i rocznik moto.: XJR 1200, 1150GS
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postautor: pener » poniedziałek, 1 października 2012, 06:36

Będą pasować bo zakładałem z R1.

Janek1200

Postautor: Janek1200 » środa, 3 października 2012, 21:04

Ja mam w mojej 4pu zaciski z 2002 r i pasują bezproblemowo

Bomber
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 4 listopada 2011, 09:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Bomber » wtorek, 6 sierpnia 2013, 20:05

Panowie,
Mam problem z przednim hamulcem.
Nie wiem czy klocki nie obcierają za bardzo o tarcze.

Jak unoszę przednie koło i nim zakręcę (używając znacznej siły) to koło robi dwa pełne obroty i się zatrzymuję.
Przy przestawianiu motocykla słyszę, że klocki obcierają o tarcze (wiem, że trochę powinny).
Po przejechaniu odcinka 12 km (bez szaleństw :P ) tarcze są ekstremalnie gorące (wiem, że trochę powinny) :)

Według was wszystko jest ok ? czy coś powinienem zadziałać w temacie ?

Moto ma przejechane 600 km od wymiany przewodów/płynu hamulcowego/ czyszczenia zacisków/ smarowania tłoczków etc. Przed wymianą sytuacja wyglądała tak samo.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wtorek, 6 sierpnia 2013, 21:53 przez Bomber, łącznie zmieniany 1 raz.

suzigsx1
Posty: 204
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » wtorek, 6 sierpnia 2013, 21:47

Czyściłeś sam te tłoczki czy w jakimś warsztacie? Jak na mój gust to masz dalej zasyfione.
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Bomber
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 4 listopada 2011, 09:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Bomber » wtorek, 6 sierpnia 2013, 21:50

w warsztacie.
przy mnie mechanik rozbierał i czyścił.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 6 sierpnia 2013, 21:56

Bomber pisze:....
Jak unoszę przednie koło i nim zakręcę (używając znacznej siły) to koło robi dwa pełne obroty i się zatrzymuję.
.....


Się ciesz, ze koło u Cibie robi 2 pełne obroty, u Mnie po jednym staje :mrgreen: . Na moje latać, nie przejmować się. Aaa a jak jedziesz na prostej, się rozpędzisz to motór hamuluje/zwalnia za szybko, czy jedzie siłą pędu?

suzigsx1
Posty: 204
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » wtorek, 6 sierpnia 2013, 21:57

na poprzedniej stronie koniu bardzo ładnie opisał co należy zrobić w takim przypadku.
Nie wiem, co mechanik robił bo nie byłem przy tym ,ale na Twoim miejscu spróbowałbym koniowego sposobu-koszty żadne ,tylko trochę zabawy,potem szukać dopiero dalej.
Zdzichu klocków szkoda :mrgreen:
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Bomber
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 4 listopada 2011, 09:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Bomber » wtorek, 6 sierpnia 2013, 22:08

Zdzisław pisze:
Bomber pisze:....
Jak unoszę przednie koło i nim zakręcę (używając znacznej siły) to koło robi dwa pełne obroty i się zatrzymuję.
.....


Się ciesz, ze koło u Cibie robi 2 pełne obroty, u Mnie po jednym staje :mrgreen: . Na moje latać, nie przejmować się. Aaa a jak jedziesz na prostej, się rozpędzisz to motór hamuluje/zwalnia za szybko, czy jedzie siłą pędu?


jedzie siłą pędu, podczas jazdy raczej nie zaobserwowałem niepokojących rzeczy.
Może to mieć wpływ na spalanie chyba... (7,5-8l/100)

Jutro podjadę do drugiego warsztatu, a w między czasie jakby ktoś mógł jeszcze dla mnie zakręcić kołem :P albo wypowiedzieć się w tym temacie to byłbym wdzięczny :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 6 sierpnia 2013, 22:09

Jakoś nie ubywa za bardzo ich u mnie, od 2 lat SĄ...., prędzej tarcze się skończą... :-D . A tak na poważnie Bomber zrób jak pisze stronę wcześniej, stracisz na to z 2-4h i będziesz miał po swojemu zrobione.

Bomber
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 4 listopada 2011, 09:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Bomber » wtorek, 6 sierpnia 2013, 22:15

ja nie mówię, że coś jest źle zrobione :)
może tak powinno być, wolałem zapytać zanim zacznę to rozbierać.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 6 sierpnia 2013, 22:23

Ja bym nie szukał dziury w całym, spalane masz w normie, tarcze gorące zawsze będą bo muszą, gdzieś musi uciec ta siła, którą wyhamowujesz motóra, w tym wypadku zamienia się w ciepło....

Bomber
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 4 listopada 2011, 09:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Bomber » wtorek, 6 sierpnia 2013, 22:30

ja to wszystko rozumiem :)

Zdzisław pisze:Ja bym nie szukał dziury w całym


to samo powiedzał mi mechanik

pedantyczność bierze górę :P rozumiem, że tak jak w rowerze kręcić się nie będzie :lol:
jest dobrze tak jak jest :->

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 7 sierpnia 2013, 06:09

generalnie klocki podczas przetaczania moto będziesz słyszał, tarcza zawsze będzie gorąca. Jeśli nie czujesz dużych oporów podczas zwalniania to odpuść. Normalne. Rozpędź moto na jedynce, wrzuć na luz i obserwuj strzałkę prędkościomierza, czy za szybko nie opada. Po wszystkim odstaw moto, otwórz piwo i zapomnij o problemie.
hubertm

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3874
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 7 sierpnia 2013, 07:12

Kiedyś czytałem jak to się sprawdza samochodem - rozpędzamy do 80 km/h wrzucamy luz i auto powinno przetoczyć się 400m.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2856
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 7 sierpnia 2013, 08:06

Co będzie jak zaczniemy sprawdzać to w górach :?: , też przejedziemy 400m :?: , a może 4km jak będzie z górki :evil: .

Grunt, żeby za szybko się nie zatrzymać.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3455
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 7 sierpnia 2013, 08:42

Bomber pisze:Po przejechaniu odcinka 12 km (bez szaleństw :P ) tarcze są ekstremalnie gorące (wiem, że trochę powinny) :)

czerwone są? Co to znaczy ekstremalnie gorące?

wszytko masz ok, jeździć, tyylko na pijanych rowerzystów bez OC uważać ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

suzigsx1
Posty: 204
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » środa, 7 sierpnia 2013, 08:57

Bomber aż nie wytrzymałem i poleciałem do XJR-y zakręcić kołem- zrobiło moze 1,5- 2 obrotów,klocki też słychać.
Nie wiem,co u Ciebie znaczy "znaczna siła" i "ekstremalnie gorące" ale może faktycznie daj sobie spokój i polataj trochę ;)
Ostatnio zmieniony środa, 7 sierpnia 2013, 08:58 przez suzigsx1, łącznie zmieniany 1 raz.
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 7 sierpnia 2013, 08:58

nie szukajcie dziury w całym
Mój tel. 692 486 517

GhostDog
Posty: 2215
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 7 sierpnia 2013, 09:06

podam definicję:

ekstremalnie gorące hamulce to takie, gdy od tarczy hamulcowej można zapalić papierosa

w innym przypadku tarcza hamulcowa jest po prostu gorąca

może być? :mrgreen:

Bomber
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 4 listopada 2011, 09:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Bomber » środa, 7 sierpnia 2013, 09:17

suzigsx1 pisze: Bomber aż nie wytrzymałem i poleciałem do XJR-y zakręcić kołem- zrobiło moze 1,5- 2 obrotów,klocki też słychać.
Nie wiem,co u Ciebie znaczy "znaczna siła" i "ekstremalnie gorące" ale może faktycznie daj sobie spokój i polataj trochę ;)


Hahaha :-> DZIĘKI
"Znacza siła" tzn, ze porzadnie zlapalem za flege i zakrecilem kołem :p


Ghostdog nie pale wiec nie mam jak sprawdzic :p

Dzięki Panowie,
Jestem zabardzo przewrazliwiony :mrgreen:

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3874
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 7 sierpnia 2013, 09:26

Nie jesteś po prostu się pytasz. Od tego jest forum.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Bomber
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 4 listopada 2011, 09:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Bomber » środa, 7 sierpnia 2013, 20:38


Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3642
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 7 sierpnia 2013, 21:27

Bomber, będziesz żył. Aż do śmierci. Sprzęt działa prawidłowo.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości