ABS do XJR

Pytamy lub/i pomagamy rozwiązać problemy z układem hamulcowym.
Awatar użytkownika
SlawekMilow
Posty: 363
Rejestracja: poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 13:16
Lokalizacja: Nowa Iwiczna

Postautor: SlawekMilow » czwartek, 1 kwietnia 2010, 21:27

Dziwne, mnie się szuter z lodem kojarzy ( na technikę jazdy patrząc, podobnie piasek i żużel) ABS też mnie się z lodem itd., dlaczego nie wiem nie używam ani jednego ani drugiego, moja opinia jest per analogia, a dlaczego wyłączyli w akurat takich? Pewnie dla tego samego dla którego w innych nie wyłączyli, aby sprzedać. Może w specyficznych sytuacjach ( hopa, dohamowanie - po, i złożenie)- abs na 100% przeszkadza. W normalej jeździe po niepewnym , luźnym, śliskim,podłożu abs pomaga, podobno. Nie wiem zresztą. Wiem że w Pajero ( Mits.) w I modelu nie zrobili wyłącznika i weź tu człowieku zjedź ze stromej góry po błocie hamując- never ever. A przecież to terenowe auto w którym przydatności ABS -u nikt nie kwestionuje. Ja w swoim Hundaiu ( Pajero II) na wszelki wypadek i dla spokoju ducha wypier.... to badziewie z bebechami, i teraz mam spokój , wiem że go nie mam i w d...
Spokojnie, na luzie...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 1 kwietnia 2010, 21:32

Otóż na szutrach i innych "sypkich" nawierzchniach blokowanie kół zwiększa siłę hamowania, gdyż opona ryje podłoże i zwiększa się różnica poziomów przed i za kołem. Cóś jak pług. Tocząc się nie robi tego, a przy słabej zwartości podłoża tarcie cierne jest znikome i ABS zbyt szybko rozłącza hamulce. Mówiąc krótko droga hamowania na piachu jest przy ABSie dłuższa niż bez. I to mi czasem przeszkadza...
Ale na cholerę komu bez?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
SlawekMilow
Posty: 363
Rejestracja: poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 13:16
Lokalizacja: Nowa Iwiczna

Postautor: SlawekMilow » czwartek, 1 kwietnia 2010, 21:40

A tak to ok Piontku Drogi, to jasne, nieumiejętne używanie abs w warunkach dla których został stworzony jest szkodliwe, to oczywiste.
Zresztą muszę się wylogować z dyskusji, bo z zacietrzewienia zostanę jego orędownikiem i powłaćzam to ch...stwo w swoich pojazdach i wnet się gdzieś ubiję.
Pozdrawiam i dozo na innych watkach.
Spokojnie, na luzie...

Jubiler

Postautor: Jubiler » czwartek, 8 kwietnia 2010, 14:06

ABS nie skraca drogi hamowania, czasem ją wydłuża, ale ratuje w sytuacji, kiedy zrobimy błąd i za mocno hamujemy. Inaczej mówiąc stara się naprawić błąd kierowcy ( niech rzuci kluczem 22 ten kto nie nacisnął nigdy klamki za mocno, bo się zagapił a później przestraszył )
ABS pasuje od starej FJ, tylko trudno taki egzemplarz znaleźć, bo było ich niewiele.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3459
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 8 kwietnia 2010, 14:58

Z tych FJ to wiele rzeczy do XJR można zaadoptować.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 8 kwietnia 2010, 18:30

SławekMilow pisze:Dziwne, mnie się szuter z lodem kojarzy ( na technikę jazdy patrząc, podobnie piasek i żużel) ABS też mnie się z lodem itd., dlaczego nie wiem nie używam ani jednego ani drugiego, moja opinia jest per analogia, a dlaczego wyłączyli w akurat takich? Pewnie dla tego samego dla którego w innych nie wyłączyli, aby sprzedać.[..]


boziu, co polak to nowa teoria spiskowa ;-)
sławek, przecież to oczywiste: abs na szutrach itp przecież największy fun zabija..... myślenie dokładnie w drugą stronę :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
SlawekMilow
Posty: 363
Rejestracja: poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 13:16
Lokalizacja: Nowa Iwiczna

Postautor: SlawekMilow » czwartek, 8 kwietnia 2010, 18:42

Balciu, dla mnie abs wogóle jest po ..., jeżdżę powoli, białe pasy omijam, na szutry mam jeepa a zimą siedzę w domu..... , to tylko tak jak napisałem " wydaje mi się że tak jest". Ekspert ze mnie żaden. :-)
Spokojnie, na luzie...

Awatar użytkownika
troll
Posty: 695
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » czwartek, 8 kwietnia 2010, 18:56

mnie poniesie niekiedy i niestety jak trzeba klamkę wcisnąć mocniej to ABS przydałby się bez dwóch zdań!
A że z FJ można przekleić to ciekawa informacja :-)

Może kiedyś jakaś firma zrobi jakiś ABS uniwersalny?
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 8 kwietnia 2010, 19:37

ja tam wolałbym mieć moto z abs. ale gdybym takim endurakiem jeździł to rzeczywiście wyłącznik byłby miły :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 9 kwietnia 2010, 07:39

Ot to to właśnie! Ostatnie wypowiedzi podsumowuję temat wyczerpująco.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 13 kwietnia 2010, 10:45

hubertm

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:59

i po ptokach. ja chciałbym mieć (jako zły kierownik) ale nie wierzę w przeszczepy takich rzeczy.
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 13 kwietnia 2010, 13:02

chciałbym tez mieć.. ale tylko z mozliwoscia odłaczenia :-)
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:49

Ja też bym chciał to co ci dwaj powyżej :D
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 14 kwietnia 2010, 06:02

bandit 1250 i masz mniej pojazd klasy XJR z ABS za rozsądna cenę. co prawda bez olejaka ale zawsze....
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 14 kwietnia 2010, 08:13

Żona ma suzuki i wystarczy ;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 14 kwietnia 2010, 08:14

hehe, moja też ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 14 kwietnia 2010, 08:19

Tyle, że moja na 4 kołach + zapas ( to chyba lepsze niż motocykl).
I żeby nie było, że nie w temacie: ABS ma...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 14 kwietnia 2010, 08:39

piontek, moja też.... czyli w sumie mam 7 kół@suzuki w garażu ;-) plus kierownica :-P
bye

balth

KUBEŁ

Postautor: KUBEŁ » środa, 14 kwietnia 2010, 12:49

Ja Panowie wolał bym w xjr Dual CBS czy jakoś tak. Powiem wam, że xjr ma bardzo dobre heble ale XX ze swoim dualem ma zaaaaaaaaaajeb...... Wiem, że to może dla leniuchów system ale mi się z tym bardzo dobrze jeździło. W xjr hamując przodem , dopiero jak dodam tył to czuję, że zaczyna stawać dęba. Po prostu z dualem bezpieczniej się czółem. :))

[ Dodano: 2010-04-14, 13:51 ]
sorry chyba trochę nie na temat napisałem :)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 14 kwietnia 2010, 18:31

balth pisze:czyli w sumie mam 7 kół@suzuki w garażu

... o rrrany !!! ..to ja już wolę jeden komin ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 14 kwietnia 2010, 21:28

no to rzeczywiście masz nieszczęście: trzy kominy :mrgreen:
bye

balth

Dziadek

Postautor: Dziadek » niedziela, 6 listopada 2011, 18:50

No tak. Jeśli chciałbym mieć szlifierkę z abs-em pks- em lub wss-em , to kupiłbym sobie Erłana lub coś w tym stylu, co posiada te rzeczy, przydatne na pewno. Jeśli podoba mi się styl golasów, to wybieram XJR-ę i nie staram się robić z tego czegoś całkiem innego. Te różne przeróbki, może zaspokoją duszę domororosłego mechaniora-wynalazcy (którym po trosze każdy z nas jest) tylko po co. Klasyk jest klasyk. Ale żyjemy w wolnym (od paru rzeczy).
Może przesadzam ale może niedługo przyjdą czasy elektrycznych motocykli i magicznego guziczka, który będzie za nas decydował i myślał, który wyeliminuje doświadczenie, umiejętności.


Wróć do „Układ hamulcowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość