Gdzie w Warszawie zrobić naprawę powypadkową?

Zamieszczamy tu dane sklepów, komisów, serwisów itp. gdzie nas obsługiwano, i które chcielibysmy polecić innym lub wręcz przeciwnie.
Awatar użytkownika
danielsen
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 30 sierpnia 2013, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1996
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Gdzie w Warszawie zrobić naprawę powypadkową?

Postautor: danielsen » poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 09:35

W sobotę spotkał mnie wielki smutek, bo mi samochód staranował moją krówkę, jak się pasła na parkingu. Całe szczęście trafiłem na uczciwego człowieka, który widząc przez okno, że płaczę jak dziecko, podszedł i się przyznał.
Mam teraz uszkodzony zbiornik paliwa (kierownica zrobiła spore wgniecenie), odłamany przedni błotnik i połamany tylny.
Mam też zagwozdkę, bo nie bardzo wiem, do jakiego serwisu uderzyć? Zadzwoniłem do pierwszego po sąsiedzku, to niestety nie robią blacharki na miejscu, ale stwierdzili, że mi się należy nowy zbiornik paliwa. Tak im powiedział współpracujący z nimi prawnik.
Nie wiem też czy się rozliczać gotówkowo, czy bezgotówkowo (podobno ten drugi wariant jest korzystniejszy)?
Może ktoś doświadczony na tym polu doradzi?

Awatar użytkownika
Mad Mike
Posty: 54
Rejestracja: poniedziałek, 19 maja 2014, 17:22
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Mad Mike » poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 10:12

Zadzwoń tutaj i podpytaj Kotleta.
http://www.pjpmotocykle.com.pl/index.php
Ja tam robiłem, a teraz serwisuję. Dobre chłopaki.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4730
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 18:50

Wal do autoryzowanego serwisu i do vivaldiego z naszego forum i ciągnij ze sprawcy ile wlezie.

Awatar użytkownika
danielsen
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 30 sierpnia 2013, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1996
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: danielsen » wtorek, 19 sierpnia 2014, 09:56

Dzięki za podpowiedzi. Zaraz przyjeżdża rzeczoznawca i wyceni.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3147
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 21 sierpnia 2014, 09:41

... I napisz, co i jak Ci wycenił. Forum zweryfikuje kosztorys ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3452
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 21 sierpnia 2014, 09:43

stawiam flaszkę, że wyjdzie szkoda całkowita
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
danielsen
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 30 sierpnia 2013, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1996
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: danielsen » czwartek, 21 sierpnia 2014, 22:55

Po pierwsze - mariuszdg stawiasz flaszkę :)
Po drugie, mam powód do picia.
Koszt naprawy wg kosztorysu to 1958 zł. To za porysowany prawy przedni kierunkowskaz, połamany przedni błotnik, połamany tylny błotnik, pogięta klamka sprzęgła, wgniecenie w baku i lekko porysowany zadupek, którego i tak nie uznali w wycenie. Za przedni błotnik i bak policzyli 50% wartości, bo były naprawiane, ale i tak w kosztorysie nie uwzględnili cen oryginałów.

Kosztorys części wg Link4:
1. Kierunkowskaz - 71,45
2. Błotnik przód - 299,48 (-50%) - 149,74
3. Dźwignia sprzęgła - 79,55
4. Zbiornik paliwa - 1973,75 (-50%) - 986,87
5. Błotnik tylny - 114,79
Do tych cen trzeba jeszcze doliczyć VAT, czyli jakieś 1700 zł. Reszta to robocizna minus jakieś potrącenia.

Kosztorys oryginałów z Yamaha-Motor:
1. kierunkowskaz lewy przedni - 143
2. błotnik przedni - 603 (-50%) - 301,50
3. klamka sprzegła - 84
4. zbiornik paliwa - 3363 (-50%) - 1681,50
5. błotnik tylny - 278
W sumie koło 2500 zł

O robociźnie nie wspomnę. Nie wiem, gdzie w Warszawie mógłbym znaleźć warsztat w tej cenie. najtanie znalazłem za 80 zł. W większości obowiązuje stawka 100 zł za godzinę. Kontaktowałem się z vivvaldim i powiedział, że jeżeli rozliczam się gotówkowo, to nie mam co liczyć na lepszę wycenę. Przynajmniej jeśli chodzi o pracę warsztatu.

Bitels

Postautor: Bitels » sobota, 23 sierpnia 2014, 09:26

Powód do picia, to było wiadomo, że będzie ;-)

Awatar użytkownika
danielsen
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 30 sierpnia 2013, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1996
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: danielsen » sobota, 23 sierpnia 2014, 10:24

Bitels pisze:Powód do picia, to było wiadomo, że będzie ;-)

bo każdy powód jest dobry

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3452
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 23 sierpnia 2014, 11:00

zbiornika paliwa w motocyklach się nie naprawia i nie maluje (oczywiście oficjalnie). Za takie cóśpowinni wymienić na nowy. Ale flaszkę chętnie postawię :)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
danielsen
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 30 sierpnia 2013, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1996
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: danielsen » niedziela, 24 sierpnia 2014, 05:59

mariuszdg pisze:zbiornika paliwa w motocyklach się nie naprawia i nie maluje (oczywiście oficjalnie). Za takie cóśpowinni wymienić na nowy. Ale flaszkę chętnie postawię :)

W kosztorysie jest ujęta wymiana nie lakierowanie. Problem w tym, że bak już był naprawiamy przez poprzedniego właściciela więc został wyceniony na 50%, czyli w najtańszym na świecie sklepie dla rzeczoznawców kosztowałby 2000 zł, z czego ja, z własnej kieszeni musiałbym wyłożyć 1000. Teoretycznie, w rzeczywistości dokładam w przypadku samego zbiornika 2400.
A tak z ciekawości, to bak od 1300 będzie pasował? Chyba dopiero w drugiej generacji 1300 zmienili zbiornik paliwa?

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1309
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » niedziela, 24 sierpnia 2014, 08:35

danielsen pisze: ... Chyba dopiero w drugiej generacji 1300 zmienili zbiornik paliwa?


Wg danych technicznych ... 2002 ... 2004 ... 2012 ...
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2347
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 24 sierpnia 2014, 08:42

Do 2002 (RP 02) był taki sam,w 2003 była zmiana (RP 06 do RP 10), kolejna w 2007 (RP 19)
Ostatnio zmieniony niedziela, 24 sierpnia 2014, 11:56 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.

Bitels

Postautor: Bitels » niedziela, 24 sierpnia 2014, 09:32

coś nie tak z tymi latami chyba, farba. Ja mam RP06 z 2002r.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1309
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » niedziela, 24 sierpnia 2014, 14:48

Ja otrzymałem takie daty na googlach po wbiciu Yamaha XJR zbiornik zmiany.
Ale ja się nie znam ..
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

GhostDog
Posty: 2171
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 25 sierpnia 2014, 06:12

Farba jak zwykle ( albo w 99% przypadków) ma rację
ja mam cały zbiornik od rp 02 - dodam do tego motocykl gratis- całość za 12 koła :mrgreen:
Bitels - rozkoduj VIN

Awatar użytkownika
danielsen
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 30 sierpnia 2013, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1996
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: danielsen » poniedziałek, 25 sierpnia 2014, 09:53

GhostDog pisze:Farba jak zwykle ( albo w 99% przypadków) ma rację
ja mam cały zbiornik od rp 02 - dodam do tego motocykl gratis- całość za 12 koła :mrgreen:
Bitels - rozkoduj VIN

Ja mam tylko 7 kół - 5 w samochodzie i dwa w motorze 8-) Mogę dorzucić oponę od motoroweru i trzy koty żony gratis

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1309
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » poniedziałek, 25 sierpnia 2014, 12:10

danielsen pisze: ... i trzy koty żony gratis


A jakiej rasy ??
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
danielsen
Posty: 45
Rejestracja: piątek, 30 sierpnia 2013, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1996
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: danielsen » poniedziałek, 25 sierpnia 2014, 13:33

pioro pisze:
danielsen pisze: ... i trzy koty żony gratis


A jakiej rasy ??

Żona rasy białej, typ kaukaski. Koty to sierściuchy pospolite

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1309
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » poniedziałek, 25 sierpnia 2014, 14:17

danielsen pisze:
Żona rasy białej, typ kaukaski. Koty to sierściuchy pospolite


W tym systemie dwie żony są karalne, ale co do sierściuchów to na pewno się dogadamy ... ;)
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Bitels

Postautor: Bitels » wtorek, 26 sierpnia 2014, 09:17

GhostDog pisze:Bitels - rozkoduj VIN

Fuck that shit. W sumie mam to gdzieś 8-)

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1309
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » wtorek, 26 sierpnia 2014, 10:41

I masz rację Bitels do moturzenia to nikomu nie potrzebne .. :)
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.


Wróć do „Sklepy, salony, serwisy - polecamy; odradzamy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość