Podgrzewane manetki

Zamieszczamy tu opisy co dadalismy do swoich motocykli i czy jestesmy z rzeczy zadowoleni czy nie.
Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 22 października 2010, 20:41

JAREK pisze:który gdzieś muszę upchnąć.
Ja upchnąłem pod siedziskiem, prawie pod śrubą mocującą zbiornik. Coby nie latało przykleiłem na taśmę dwustronną. Przy okazji trochę mnie wibracji dzięki miękkiemu połączeniu.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3460
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 22 października 2010, 21:18

Pod bak też się da upchnąć...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4843
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 22 października 2010, 21:50

mariuszdg, ale podnosiłeś bak, czy jakoś sobie upchnąłeś bez podnoszenia?

Hubertm wymienili ci bez problemu?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3460
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 22 października 2010, 21:54

Podnosiłem, ale to jest chwila moment. Tylko trza paliwo wyjeździć by nie był ciężki.
Sterownik też do podmianki mam, już na mnie czeka. Na pocieszenie napiszę, że Kuby działa ok, sprawdziłem na zlocie ;)

[ Dodano: 2010-10-22, 22:59 ]
zara, zara. To dokładnie było tak, bo mi się popindoliło trochę. Ja tego nie zakładałem osobiście. Założyli mi to na przeglądzie gwarancyjnym. Bankowo mam pod bakiem, bo później zakładałem olejarkę i właśnie wtedy se bak ściągnąłem i sprawdziłem gdzie jest ta kostka :-> no, sorki za zamieszanie, popindoliło mi sie. suma sumarum jest pod bakiem
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4843
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 23 października 2010, 00:58

No ja właśnie założyłem maneteczki - działają. Przewody puściłem po prawej stronie pod bakiem ale baku nie ruszałem. Sterownik mam przy śrubie mocującej bak, wlazł tam idealnie jakby robiony na wymiar. Mam nadzieje, że u mnie reklamować nie trza będzie.

Może na wiosnę jak na zlocie kto pić nie będzie mógł i pomóc będzie chciał to podłączę tak, żeby po wyjęciu kluczyka nie dało się włączyć - na razie jest bezpośrednio do aku. Mam nadzieję, że mi psikusa nikt nie zrobi - w zasadzie nigdzie nie staję tak żeby ktoś mi tam gmerał bez mojej wiedzy albo wiedzy portiera czy pracownika parkingu.

Manetki grzeją łądnie, wracając rano do dom włączyłem, a jak. Niestety zabiłem tym samym mój stary akumulator. Już rano jak odpalałem to słychać było to charakterystyczne trrrrrr dla padniętego aku, ale jeszcze zakręcił. Jak zgasiłem co by bramę otworzyć to już nie zakręcił.
Czas na aku od Krabiego co to już w zeszłym sezonie nabyłem bo stary ledwie zipał ale odżył.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4843
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 23 października 2010, 19:42

Mam pytanie do useró Oxforda: czy nie powinny wyłączyć się manetki skoro aku było słabe? Czy by się wyłączyły jak bym wyłączył silnik bo przecież prąd ładowania w czasie jazdy jest większy niż te 10,5 V?

Dziś rano jak odpaliłem moto i włączyłem manetki to niebieska dioda przy 30% migała. Czy to była oznaka słabego akumulatora?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3460
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 23 października 2010, 19:53

Oxfordy zeżrą Ci aku do ostatniego mA :) Trza przekaźnik wrzucić Yaro. Migająca niebieska lampka nic dobrego nie wróży...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 24 października 2010, 00:17

JAREK pisze:Hubertm wymienili ci bez problemu?

mam zapewnienie że wymienią. Musze podjechac do moich mechaniorów. Chłopaki z Honda Motorista wyjmą, wyślą, "znajdą" jakis paragon ( gdzies zapodziałem paragon od krabi'ego) i otrzymam nowy sterownik... :->

[ Dodano: 2010-10-24, 01:19 ]
JAREK pisze:to podłączę tak, żeby po wyjęciu kluczyka nie dało się włączyć -

zrób, zrób. To już nie chodzi o to, że ktoś zrobi psikusa ale sam możesz zapomniec wyłaczyc manetki

[ Dodano: 2010-10-24, 01:21 ]
JAREK pisze:czy nie powinny wyłączyć się manetki skoro aku było słabe?

to nie jest inteligentne urzadzenie. Podejrzewam, ze bedzie żarło prąd aż nie umrze..

[ Dodano: 2010-10-24, 01:23 ]
JAREK pisze:Dziś rano jak odpaliłem moto i włączyłem manetki to niebieska dioda przy 30% migała. Czy to była oznaka słabego akumulatora?

aaa widzisz, bardzo możliwe. Być może za słabe napięcie do ich uruchomienia
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 24 października 2010, 09:42

JAREK pisze:czy nie powinny wyłączyć się manetki skoro aku było słabe?
W instrukcji jest napisane, że powinny się wyłączyć, ale napięcie jest już wtedy tak słabe, że nie odpalisz silnika. To zabezpieczenie, w rzeczywistości, służy tylko temu żebyś nie zarżnął akumulatora.

JAREK pisze:niebieska dioda przy 30% migała
Po włączeniu zawsze ustawia się na 30%. Ale, że miga to mi się nie zdarzyło.

I tak jak pisze mariuszdg - wstaw przekaźnik. Kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym za parę PLNów.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4843
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 24 października 2010, 17:07

A co daje ów przekaźnik bo ja niekumaty jestem. Może mi to ktoś wyjaśnić co on pomaga skoro na czas jesieni i tak podłączyłbym go do aku?
Ostatnio zmieniony niedziela, 24 października 2010, 20:13 przez JAREK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3660
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 24 października 2010, 20:00

JAREK pisze:A co daję ów przekaźnik
To jest takie ustrojstwo co przepuszcza prąd w zależności od tego czy prąd jest w obwodzie sterującym. Czyli ja podpiąłem to tak: przekaźnik przecina zasilanie manetek, obwód sterujący wpiąłem pod światła pozycyjne tylne. Efekt jest taki, że jak nie mam włączonych pozycji to nie ma prądu na manetki. Dopiero jak płynie prąd na pozycje to przekaźnik "przepuszcza" prąd na manetki. Oczywiście sterownie można podpiąć pod coś innego ale tak mi było najwygodniej.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4843
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 24 października 2010, 20:14

No dobra ale co daje sam przekaźnik, bo podpiąć się do lampy (tylnej czy przedniej) mogę bezpośrednio kablem "+" obcinając kółko na końcu i też manetki nie będą grzać jak wyłączę stacyjkę.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3460
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 24 października 2010, 20:33

w ten sposób wcześniej lub później przepalisz bezpiecznik Yaro ;)

[ Dodano: 2010-10-24, 21:37 ]
Piontek pamiętasz gdzie jest ten schemat i foto przekaźnika który kiedyś wrzuciłem? Trochę to może pomóc Yarowi

[ Dodano: 2010-10-24, 21:40 ]
Jest.
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15
Obczaj Yaro. Powinno pomóc.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 24 października 2010, 20:55

przekażnik służy do załączania więkrzego prądu. z ubwodu świateł zasilana jest tylko cewka przekaźnika (pobór prądu ok 100mA) która załącza styki przez które może płynąc prąd np 20 A. obwód swiateł pozycyjnych jest zabezpieczony bezpiecznikem 10A a pąd w obwodzie świateł ok 6 do 8 A .pdłączenie manetek bezpośrenio spowoduje wzrost prądu płynącego w w.w obwodzie co z kolei prowadzi do przepalenia bezpiecznika, natomiast włącznie w ten obwód cewki przekaźnika nie ma więkrzego wpływu na wzrost prądu w tym obwodzie.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4843
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 25 października 2010, 08:24

Rozumim - jak to mówił mój wujek. Czyli jak pod jakieś światła to koniecznie z przekaźnikiem, coby nie popalić bezpieczników albo kabli. Cosik pomyślę coby nikt z ulicy nie mógł mi włączyć manetek, choć jak pisałem z reguły nie zostawiam moto, żeby ktoś kto mnie zna nie miał go na oku.
Dziekuję za objaśnienia technicznemu tłumokowi. :oops:

pioterek_65

Postautor: pioterek_65 » poniedziałek, 25 października 2010, 16:59

Moim zadniem nie ma strachu. Ja kilkakrotnie po wyłączeniu moto nie wyłączyłem podgrzewania manetek. Ta czarna puszka w Oxwordach pilnuje żeby się aku nie rozładował . Moto mimo to odpala a ponowne grzanie manetek mimo włączenia dopiero jak się aku sam podładuje. Dla tego nie dałem przekaźnika tylko bezpośrednio pod aku. Działa w 100 % .

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3460
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 26 października 2010, 15:34

Mi tam za każdym razem jak zostawiłem wykończyło aku.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 26 października 2010, 19:15

Mi też się dwa razy jakoś to przytrafiło i zamontuję przekaźnik.
Mój tel. 692 486 517

OlszaDG

Postautor: OlszaDG » środa, 9 lutego 2011, 11:54

Jest teraz przecena na fajne manetki z potencjometrem. Cena zadowalająca, obniżka 20 euro - cena końcowa 40 ojro. Nie przejmować się, że tak tanio, bo posiada 2 najważniejsze testy konsumenta :mrgreen: Na mój gust bedzie oki.
http://www.louis.de/_10cd62f2ac5dd7007b ... r=10032048

Gulliver
Posty: 149
Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 20:17
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1995
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: Gulliver » środa, 9 lutego 2011, 12:57

Ja akurat kupiłem te http://www.louis.de/_10c309e1b092d6ead1 ... 46&lang=en

Jeszcze nie montowałem.
Nie ma boga, jest... Motór

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3460
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 9 lutego 2011, 19:59

jedne i drugie lepsze od oxfordów, które mam ja :zly:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4843
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 9 lutego 2011, 20:54

...eeee tam lepsze. Te Saito to potencjometr mają jak zegar ścienny.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 9 lutego 2011, 21:31

Jarku, sterownik od Oxfordów wytrzymał mi 3 miechy. Do dzisiaj nie działa, ale to juz moje lenistwo :-)
hubertm

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 9 lutego 2011, 21:39

a co wam się dzieje z tymi sterownikami mariusz też narzekał :?:
o saito II słyszłem opinie że działają dobrze tylko na max czyli w poz start (40 W)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 9 lutego 2011, 21:44

To było tak. wyjeżdżałem na Eurofest do Włoch chyba 28.05 ( to juz nawet w Polsce jest ciepło) i goniłem do Wrocławia. Przy wyjeździe z Wawy włączyły się samoczynnie, napierd....lały w łapy na max. do Wielunia ( ok. 200 km). Myslałem, ze mi łapy poparzy. Nagle się samoczynnie "rozłączyły", co oznaczało, ze się sterownik zjarał... Ogólnie sterowniki padają i to jest bardzo częste :-(
hubertm

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2375
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 9 lutego 2011, 21:50

trza by zajrzec
te pieprzone mikroswitche w oxfordach nie lubią wilgoci wymiana to dosłownie parę groszy

Gulliver
Posty: 149
Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 20:17
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1995
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: Gulliver » środa, 9 lutego 2011, 22:58

Także po zakupie spotkałem się z opinią że grzeją tylko w pozycji "max". Tak to wybrałbym daytony tylko że wcześniej nie było promocji i cena była zaporowa.
Do tego kupiłem takie coś by aku nie rozładowały http://www.louis.de/_203d3c905c922c1dd0 ... r=10032035 i będę myślał jak to wszystko zainstalować i pogodzić.
Nie ma boga, jest... Motór

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3460
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 9 lutego 2011, 23:04

mi znów jakiś motocyklista mówił, że te manetki działają tylko z dobrym aqu. Znaczy aqu zdezelowane to one nie grzeją lub słabo grzeją. Może coś w tym jest...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

pioterek_65

Postautor: pioterek_65 » czwartek, 10 lutego 2011, 06:35

Racja Mariusz też tak miałem na słabym aku OXFORDY nie grzały . A na dobrym u mnie wszystko ok.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 10 lutego 2011, 06:54

imho ten sterownik jest niewygodny. a jeśli jest do bani, to trzeba go przerobić na coś lepszego. imo to nie powinien być jakis specjalny problem - w końcu to tylko potencjometr. mylę się?
bye

balth


Wróć do „Dodatki do motocykli.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość