Amortyzator skrętu

Zamieszczamy tu opisy co dadalismy do swoich motocykli i czy jestesmy z rzeczy zadowoleni czy nie.
Awatar użytkownika
Krzysztof87
Posty: 61
Rejestracja: środa, 18 maja 2016, 20:32
Model i rocznik moto.: xjr1300 2004
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Amortyzator skrętu

Postautor: Krzysztof87 » niedziela, 6 listopada 2016, 21:39

Witam
Jak to zainstalować? Nie mogę wyobrazić sobie w którym miejscu.
W poprzednim moto miałem mocowanie do mocowania baku i główki ramy.

https://www.aliexpress.com/item/CNC-Ste ... 2275b528f2

Gienek
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 21 października 2016, 22:18
Model i rocznik moto.: xjr1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Węgorzewo

Amortyzator skrętu

Postautor: Gienek » niedziela, 6 listopada 2016, 23:06


Awatar użytkownika
maras954
Posty: 174
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Amortyzator skrętu

Postautor: maras954 » poniedziałek, 7 listopada 2016, 00:44

dlugie mocowanie przykrecane jest za chlodnica oleju, to w ksztalcie litery L miedzy dolna polke a mocowanie lampy jak w linku:
http://www.tecnomoto.gr/photos/MK-YA13- ... _PHOTO.JPG

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 944
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: HONDA CBX 1000, CBR 1000
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Amortyzator skrętu

Postautor: Tomson » poniedziałek, 7 listopada 2016, 07:09

Amortyzator skrętu za 85 dolców? :shock: Cena super, ale ciekawe jak będzie działał?

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Amortyzator skrętu

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 7 listopada 2016, 09:34

maras954 pisze:dlugie mocowanie przykrecane jest za chlodnica oleju, to w ksztalcie litery L miedzy dolna polke a mocowanie lampy jak w linku:
http://www.tecnomoto.gr/photos/MK-YA13- ... _PHOTO.JPG

Fajnie rozwiązane to mocowanie, nic nie sterczy wszystko ładnie ułożone w jednej linii z chłodnicą, podoba mi się.
Czekamy na opinie Krzysiek.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 783
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Amortyzator skrętu

Postautor: Flanker » poniedziałek, 7 listopada 2016, 09:45

Tomson pisze:Amortyzator skrętu za 85 dolców? :shock: Cena super, ale ciekawe jak będzie działał?

Normalna cena to 1700 w górę. Cudów bym się nie spodziewał, a raczej tego, że rozpadnie się przy montażu.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4802
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: JAREK » poniedziałek, 7 listopada 2016, 10:35

Gorzej jak się rozpadnie w czasie jazdy i zamiast zamortyzować, zablokuje możliwość skrętu.

Awatar użytkownika
Tomek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 27 listopada 2012, 18:16
Lokalizacja: Łódź

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: Tomek » poniedziałek, 7 listopada 2016, 10:39

Panowie mieliście kiedyś szimy czy ten amortyzator to tak dla szpanu??? A może jest jakaś konieczność? Proszę o wyjaśnienie potrzeby montażu tegoż urządzenia.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 783
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: Flanker » poniedziałek, 7 listopada 2016, 10:44

JAREK pisze:Gorzej jak się rozpadnie w czasie jazdy i zamiast zamortyzować, zablokuje możliwość skrętu.

Święte słowa Kierowniku.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2859
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Amortyzator skrętu

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 7 listopada 2016, 11:51

http://www.xjr-tuning.de/index.php?opti ... &Itemid=28

China prawie jak Hyperpro?

Rozlecieć się nie powinno. Kolega mówił, że ludzie montują to do Fajerblejdów i działa toto, bo niby czemu by nie miało działać?. Będę go widział niedługo, to się dokładnie zapytam, coby nie było, że jednak się zaczęły po czasie rozlatywać ;) .
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 7 listopada 2016, 22:50 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janot
Posty: 203
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: janot » poniedziałek, 7 listopada 2016, 17:12

Tak jak "Tomek" chciałem się dowiedzieć, po kiego grzyba ten amortyzator w motongu się przyda?!
W terenowych autach żeby rąk kiera nie połamała, a XJRą jak w ciężki teren pójdziesz to chyba też :-)

Awatar użytkownika
Krzysztof87
Posty: 61
Rejestracja: środa, 18 maja 2016, 20:32
Model i rocznik moto.: xjr1300 2004
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: Krzysztof87 » poniedziałek, 7 listopada 2016, 21:43

Oczywiście, że się nada. Ja już powoli mam dosyć shimm na xjr. Mam dłuższa kierę i często wpadam w shime. Zaczyna mnie to irytować. Jeżdżąc pod czerwone pole i energicznie nie trudno aby shimma była. Oczywiście wyeliminujemy to jeżeli skręci się zawieszenie, ale w tedy jazda jak na kozie. Co do zakupu z tych chińskich stron to to samo co w Polsce, a zkąd oni mają te rzeczy. Tak po prostu działa handel. Często kupuje od nich.
Szybki przykład:
http://allegro.pl/solidna-blokada-klamk ... 43221.html
Plastikowy bubel i 200 zł.
Z chin mam metalowa porządną. Taką samą znalazłem na allegro za 400zł, a od nich 60zł.
Mógłbym takim przykładów podawać wiele.
Większość gadżetów biorę już za granicy.
Kiedyś opiszę jak się sprawuje.
Narazie nie mam ciśnienia i tak pogoda nie pozwala na jazdę v-max

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3891
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: artur » poniedziałek, 7 listopada 2016, 22:01

Krzysztof87 pisze: Ja już powoli mam dosyć shimm na xjr. Mam dłuższa kierę i często wpadam w shime.

Sugerujesz że to wada fabryczna i amortyzator pozwoli na ukrócenie tego procederu?
Gratulacje!
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Krzysztof87
Posty: 61
Rejestracja: środa, 18 maja 2016, 20:32
Model i rocznik moto.: xjr1300 2004
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: Krzysztof87 » poniedziałek, 7 listopada 2016, 22:22

Tego nie napisałem.
Czytajmy ze zrozumieniem.
Napisałem, iż mam szerszą kierownice niż oryginalną.

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 767
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Amortyzator skrętu

Postautor: mryc » poniedziałek, 7 listopada 2016, 23:57

Nie mogę teraz znaleźć, ale gdzieś czytałem o takich amorkach z Ali, konstrukcja jak prostej pompki, w środku tłoczysko ze skóry co by dawało odrobinę oporu. Jak znajdę to zamieszczę, były również fotki rozebranego.
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
janot
Posty: 203
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: janot » wtorek, 8 listopada 2016, 10:22

Z płaskownika i kawałka kątownika + pompka rowerowa każdy sobie zrobi. Amortyzator skrętu raczej jest dla extremalnych driverów, dużo winkli, 200+, gdzie shimma się niezwykle ujawnia.
Amory Ohlinsa chodzą po 2,5 kafla, jakieś inne około 1,5 - 1,8 ,więc nie mówcie że amortyzator za 800 zł wyprowadzi Was na prostą.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3891
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: artur » wtorek, 8 listopada 2016, 18:38

Krzysztof87 pisze:Tego nie napisałem.
Czytajmy ze zrozumieniem.
Napisałem, iż mam szerszą kierownice niż oryginalną.

Wielu ma szerszą kierownicę (ja też) i nie jest to powód do shimy. Amortyzator nie załatwi sprawy. O to mi chodziło.
Przyczyna i jej rozwiązanie są inne. Np zbyt lekkie, delikatne ciężarki. Oraz jest chyba taki temat na forum.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2370
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Amortyzator skrętu

Postautor: farba » wtorek, 8 listopada 2016, 19:18

Ten amorek to raczej ozdoba , jak nie zadbasz o prawidłowy stan przedniego zawieszenia i nie ustawisz go prawidłowo to motocykl będzie się prowadził byle jak i żaden chiński gadżet temu nie zaradzi.
Szima pojawia się podczas niedociążenia przedniego koła lub (i) zużycia zawieszenia ,czego skutkiem jest wyząbkowana opona która zwiększa częstotliwość występowania tego zjawiska .
Częstą przyczyną jest również zbyt niskie ciśnienie w oponach ,złe ustawienie szyby akcesoryjnej oraz duży kufer .
Szerokość kierownicy nie ma tu znaczenia ,bardziej wysokość a właściwie to z nieprawidłowa pozycja za kierownicą i często zbyt kurczowe jej trzymanie.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: piontek » wtorek, 8 listopada 2016, 22:20

W chinach wyprodukują wszystko. I wszystko będzie miało cenę adekwatną do jakości. Oczywiście działa to w dół. Wystarczy spytać kogokolwiek zaufanego, kto prowadził z nimi konkretne rozmowy na miejscu.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Krzysztof87
Posty: 61
Rejestracja: środa, 18 maja 2016, 20:32
Model i rocznik moto.: xjr1300 2004
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: Krzysztof87 » środa, 9 listopada 2016, 00:02

Wszystko to co piszecie już sprawdzałem. Nie jestem laikiem. A co do jazdy na xjr to 200+ wskazane. Średnio 220-240. Do 260 już strach że względu na nie opanowanie shimmi. Jedynie co mi przychodzi do głowy to zbyt niska waga moja. Około 68kg i moto wogole nie odczuwa kierowcy.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3891
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: artur » środa, 9 listopada 2016, 08:12

Przy 260 to się nie znam. Jednak wcześniej opisywałeś przypadek tak, że można było zrozumieć że zawsze masz shimę.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
janot
Posty: 203
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: janot » środa, 9 listopada 2016, 08:16

To chyba nie shimma, to chyba coś innego... :-)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2859
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Amortyzator skrętu

Postautor: Zdzislaw » środa, 9 listopada 2016, 10:47

Kolega odpisał Mi na temat amorów skrętu z Chin.
Ludzie kupowali je dla mocowań i zamiast tego chińskiego amora montowali używki Ohlinsa, czy Hyperpro. "Oryginalne" chińskie amory potrafiły się zesrać olejem po czasie. Działać jakoś tam działały, ale twierdzi, że tylko dla mocowań warto toto kupić. I to by było chyba wszystko na ich temat.
Ostatnio zmieniony środa, 9 listopada 2016, 12:40 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 999
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: Unfamiliar » środa, 9 listopada 2016, 12:33

Krzysztof87 pisze:Wszystko to co piszecie już sprawdzałem. Nie jestem laikiem. A co do jazdy na xjr to 200+ wskazane. Średnio 220-240. Do 260 już strach że względu na nie opanowanie shimmi. Jedynie co mi przychodzi do głowy to zbyt niska waga moja. Około 68kg i moto wogole nie odczuwa kierowcy.


Latasz 200+ na podrasowanej XJRce z owiewką i sie dziwisz, że łapiesz shimy odciążąc przód?
Nie wiem gdzie i na czym jeździłeś wcześniej.
Daj Ci Boże miękkie pobocza.

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 767
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: mryc » środa, 9 listopada 2016, 19:42

Krzysztof87 pisze:Wszystko to co piszecie już sprawdzałem. Nie jestem laikiem. A co do jazdy na xjr to 200+ wskazane. Średnio 220-240. Do 260 już strach że względu na nie opanowanie shimmi. Jedynie co mi przychodzi do głowy to zbyt niska waga moja. Około 68kg i moto wogole nie odczuwa kierowcy.

WOW - jest ktoś lżejszy, powiedz że masz mniej niż 171 cm :)
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
Tomek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 27 listopada 2012, 18:16
Lokalizacja: Łódź

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: Tomek » środa, 9 listopada 2016, 22:46

Simy zależą od kątów zawieszenia przedniego i konstrukcji ramy. Są motocykle podatne na to zjawisko mniej i bardziej. XJR jest wyjątkowo stabilna wręcz bliska ideału. Pomykałem 200+ no nie 260 ale jednak.
Tarłem podnóżkami o asfalt i takich zjawisk nie zanotowałem. Może klamot krzywy? Może opona trefna?
Co do wagi motocyklisty.
Wszyscy wiemy że motory najlepiej jeżdżą jak kierowcy nie ma!!! To on zawsze namiesza, wywali klamota a potem opowiada że opona puściła. ;)

Awatar użytkownika
Krzysztof87
Posty: 61
Rejestracja: środa, 18 maja 2016, 20:32
Model i rocznik moto.: xjr1300 2004
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: Krzysztof87 » czwartek, 10 listopada 2016, 00:11

175cm. Miałem R6 przez 4 lata i dużo potrafiłem nią zrobić. Także poczytałem i ogólnie chwalą sobie. A co do shimy nie mam ochoty kontynuować rozmowy. Chciałem zasięgnąć opinie jak to zamontować. Dzięki z resztą poradzę sobie. Kiedyś opiszę jak się sprawuje.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 783
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Amortyzator skrętu

Postautor: Flanker » czwartek, 10 listopada 2016, 07:12

Obrażalski jakiś.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
janot
Posty: 203
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: Amortyzator skrętu

Postautor: janot » czwartek, 10 listopada 2016, 09:07

"Krzysztof87" się nie obraził, po prostu za dużo fachowców jest na tym forum i taki klimat :-)
Ale ja chciałem się spytać o kierownicę, jaki masz rozstaw w linni prostej, bez ciężarków? Na tym poście było coś o szerokości kierownicy, a po forum nie chce mi się szukać.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Amortyzator skrętu

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 10 listopada 2016, 13:23

Ja znam jedyny typowy zakres występowania shimy występujący w każdej, albo prawie każdej XJRze. Występuje to zjawisko przy ok. 60 km/h jak się puści kierownicę, w innym przypadku nie zdarzyło mi się, nawet przy źle wyważonym kole, powyżej 230 nie sprawdzałem. Tyle ode mnie.


Wróć do „Dodatki do motocykli.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość