Szyba, owiewka

Zamieszczamy tu opisy co dadalismy do swoich motocykli i czy jestesmy z rzeczy zadowoleni czy nie.
GhostDog
Posty: 2233
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 29 lipca 2013, 12:12

a gdyby tak owiewkę zamocować na plecach? swoich plecach, chroniłaby?

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 29 lipca 2013, 12:21

Tak.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2860
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 29 lipca 2013, 13:28

farba pisze:Wg teorii ewolucji motocyklowej następna faza to odchylanie korpusu ciała ku tyłowi a kończyn dolnych ku przodowi z jednoczesnym unoszeniem kończyn górnych ,co prowadzi do zwiękrzenia oporu powietrza i w dalszej perspektywie zwiękrzania powierzchni plexy mocowanej do kierownicy.

:mrgreen:


Ja już to przeszedłem, nie skryncają i nie hamulcują, bynajmniej te starsze. Nowsze pewnie nie lepsze ;-) . Jedyny plus szyby przy czoperze to brak robali na ryju i klacie.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 29 lipca 2013, 14:26

Mogłoby być coś takiego jako drugi, najchętniej Yamaha Warrior, hamulcuje, wygląda, ciągnie i skręca :)
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
andrexjr
Posty: 115
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 18:57
Model i rocznik moto.: XJR 1300sp-1999
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Postautor: andrexjr » poniedziałek, 29 lipca 2013, 15:09

Nogami do przodu nie dziękuję.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2860
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 29 lipca 2013, 16:13

Koniu 220km i koniec, znajomy ma, do lansu ok, na dłuższą trasę twierdzi, że kupa...

GhostDog
Posty: 2233
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 29 lipca 2013, 16:41

piontek pisze:Tak.


ale jak?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 2860
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 29 lipca 2013, 16:46

Zapewne przed niespodziewanym deszczem od tyłu.

jacolxjr
Posty: 78
Rejestracja: niedziela, 1 lutego 2015, 19:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: P-wielkopolskie

Postautor: jacolxjr » wtorek, 17 września 2013, 16:56

Mnie ta szyba GIVI + DEFLEGTOR pasuje. Wiatr łapie ale niema jak już ktoś wcześniej zauważył owadów i można szczękę spokojnie podnosić przy dużych prędkościach. Ponad to oczywiście to kwestia gustu ale dla mnie nie szpeci pięknej linii xjr.

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=3615

Awatar użytkownika
thomy
Posty: 208
Rejestracja: środa, 27 lutego 2013, 22:09
Model i rocznik moto.: XJR..brak
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Katowice LGt

Postautor: thomy » niedziela, 29 września 2013, 21:12

trochu zimno to pomyślałem trzeba wypróbować szybe typu Vespa od Krzyśka ;-) ,trasa zrobiona i powiem tak głośność wzrosła o 50%,nie słysze zaworów i obrotów lokomotywy,o bólu karku nie wspomne,fakt nie zrzuca przy 160 ale szyba to zło :-)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2370
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 30 września 2013, 00:55

Ot to to :!:

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 999
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » poniedziałek, 30 września 2013, 08:07

thomy pisze:trochu zimno to pomyślałem trzeba wypróbować szybe typu Vespa od Krzyśka ;-) ,trasa zrobiona i powiem tak głośność wzrosła o 50%,nie słysze zaworów i obrotów lokomotywy,o bólu karku nie wspomne,fakt nie zrzuca przy 160 ale szyba to zło :-)


To ja w opozycji pozostanę.
Wczoraj zdjąłem szybę, pomyślałem że skoro z kobietą latam, szału nie będzie, polansuję krówkę bez owiewki.
I gówno. Przy 120 km/h ze zdziwieniem stwierdziłem, że jest mi zimno. Huk w kasku ten sam, tylko dodatkowo łeb latał na wszystkie strony. Przy 140 km/h przeprosiłem się w duchu z owiewką i postanowiłem lans olać wrzącym moczem.

Thomy chudy jest jak cholera, może się za tymi zegarami mieści? Ja unosiłem się nad motocyklem na pieprzonych śląskich garbach, a pęd powietrza jeszcze nasilał to wrażenie.

Bitels

Postautor: Bitels » poniedziałek, 30 września 2013, 09:00

mi się wydaje że i z owiewką i bez trzeba się po prostu nauczyć jeździć (i ubierać). Oba wasze posty wkazują, że raczej komfort zaburza Wam to, że jesteście nieprzywyczajeni.
Poza tym co Wy z tym rzucaniem ;) Mnie nic nie rzuca, chyba że gwałtowny wiatr, co u nas jest normą, ale tu szyba raczej sytację pogorszy.
Na pewno kwestia równej szosy i innego siedzenia, przy większych prędkościach wsadzam dupę głębiej w motocykl, plecy wyginam, na podnóżkach palce, pięty w dół jak na koniu, żeby kolana się nie rozjeżdżały, odciążam i rozluźniam barki, leb pochylam i wio.
Cisnęlim z Zelą 180-200 pod koniec, obaj bez owiewek i nikogo nie rzucało. A ile frajdy ;)

Awatar użytkownika
thomy
Posty: 208
Rejestracja: środa, 27 lutego 2013, 22:09
Model i rocznik moto.: XJR..brak
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Katowice LGt

Postautor: thomy » poniedziałek, 30 września 2013, 19:02

Unfamiliar pisze:
Thomy chudy jest jak cholera


To na pewno o mnie?? :-)
Zimno mi nie było to fakt,nie zmarzłem ale poziom decybela mnie przeraził serio nie słyszałem silnika i to przy 100-120 i to mi sie nie podoba bo takie prędkości mi pasują na ogół ;-)

No i ból karku,powoli przechodzi,miałem tak kiedy zrobiłem 1 trase w życiu ale jest jeszcze gorzej,pozycje testowałem ale nie po to sie zakłada szybe i do tego taką XXL żeby sie za nią czaić,liczyłem na jakiś przelot 1 klasą a tu :-/

Chyba pójdzie na handel bo regulacji nie widze żadnej

krzysiek 525tds
Posty: 232
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » poniedziałek, 30 września 2013, 20:28

Thomy - szyba Twoja wielka jest to fakt :-D ale za to siedzisz jak w fotelu przed telewizorem :mrgreen:

Ja tam jak swoją XJR-kę zakupiłem bez SZ i przeleciałem się 750 km do domu to szybciutko zakupiłem.

Generalnie mam teraz trochę mniejsza ale daje radę.

Fakt - lansik bez szybki 8-) ok jest
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3891
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 30 września 2013, 20:44

krzysiek 525tds pisze:Fakt - lansik bez szybki ok jest

http://www.motogen.pl/Swiat-wedlug-Wiew ... 16925.html
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
bukigliwice
Posty: 175
Rejestracja: piątek, 6 stycznia 2012, 22:22
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Postautor: bukigliwice » poniedziałek, 30 września 2013, 20:54

artur :super:
Z motocyklem jest jak z kobietą, chwila nieuwagi i lądujesz w rowie ;)

krzysiek 525tds
Posty: 232
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » poniedziałek, 30 września 2013, 21:08

bukigliwice pisze:artur :super:


... no dobra ... edytuje swoja wypowiedz :-/

... ale fajnie z szybą jest ... no co :lol:
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1585
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 1 października 2013, 14:10

Nie przejmuj się Krzysiek, jak lubię wiewiurowe artykuły, tak tutaj zupełnie się z nim nie zgadzam. Dobrze dobrana, wyprofilowana, zamontowana i o odpowiedniej wysokości szyba, daje bardzo dużą ochronę przed wiatrem, deszczem, robalami a co za tym idzie znacząco podnosi komfort jazdy. Oczywiście jazda bez szyby tyż urok ma z tym że inkszy, jeden woli ogórki, drugi ogrodnika córki. I ciężko mieć do kogoś o to pretensje. Ale o szybach jest przecież na naszym forum osobny wątek...
P.S. To pisałem ja, bezszybowy.( Na razie ;-) )
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2370
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 1 października 2013, 14:34

Jak kogoś wkurwia wiatr to po co kupuje nakeda ? Przecież są motocykle na których mniej wieje.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1585
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 1 października 2013, 15:31

Motocykl klasyczny jest piękny, co nie znaczy że nie może zapewnić odrobiny komfortu. Owszem, szyba może trochę sprzęta oszpecić , tu już trzeba wybrać, coś za coś. Zawsze przecież można ją zdemontować i zakładać tylko na dłuższe wypady. A wtedy w połączeniu z pełnym okufrowaniem wcale nie zaburza linijki motocykla a wręcz przeciwnie- dopełnia przód. Ale to tylko moje zdanie, faktem natomiast jest, że ktoś kto dłużej polatał za zasłoną, raczej nie decyduje się na jej demontaż.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2370
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 1 października 2013, 16:35

faktem natomiast jest, że ktoś kto dłużej polatał za zasłoną, raczej nie decyduje się na jej demontaż.


To tak jak ze spojlerem w polonezie ;) :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 1 października 2013, 18:37

Jeszcze można dodać to do pełnego komfortu :mrgreen: http://polskajazda.pl/db/images_thumb_8 ... aptive.jpg
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1585
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 1 października 2013, 18:38

farba pisze:To tak jak ze spojlerem w polonezie ;) :mrgreen:


Oj Farba, Farba, stary złośliwcze ! ;-) :-P
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 999
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » wtorek, 1 października 2013, 18:47

Musi zły dzień ma. Kąśliwy a bez krzty racji... To wiek chyba.

Awatar użytkownika
umberto
Posty: 1594
Rejestracja: sobota, 23 lutego 2008, 19:59
Model i rocznik moto.: ArtBikeGarage Limited Edition
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: umberto » wtorek, 1 października 2013, 19:29

a ja mam zamiar oddać krówkę na zimę do znanego w Wielkopolsce tunera i designera, któren to obiecał mi niedawno (na bani bo na bani, ale zawsze) doprowadzić ją do stanu "optycznie lepiej niż fabryka"
muszę tylko dostarczać ca 2 czteropaki Żubra dziennie na Lipową (?), by rzeczonemu fachowcu w gardle nie zaschło..

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 1 października 2013, 19:51

Naked z owiewkami, kuframi, to coś jak flaki sojowe. Można, ale po co?

Oczywiście, to moja droga i nie uważam, że mam wyłączność na rację.
Ale jak będę chciał (a raczej mógł) napierniczać kilosy, to se kupię jakąś fujarę.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3891
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 1 października 2013, 20:08

umberto pisze:a ja mam zamiar oddać krówkę na zimę do znanego w Wielkopolsce tunera i designera, któren to obiecał mi niedawno (na bani bo na bani, ale zawsze) doprowadzić ją do stanu "optycznie lepiej niż fabryka"
muszę tylko dostarczać ca 2 czteropaki Żubra dziennie na Lipową (?), by rzeczonemu fachowcu w gardle nie zaschło..

A to się Kuba w mission impossible 5 wkopał.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

krzysiek 525tds
Posty: 232
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » wtorek, 1 października 2013, 20:17

Mi oczywiście bardziej podoba się xjr-ka bez szyby - piękna jest, to fakt, ale jednak troszkę komfortu daje jazda z szybą.

Nie zabiera mi to wcale radochy z jazdy.

A że motor wygląda jak wygląda ... o gustach się ...
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2370
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 1 października 2013, 20:35

quote] to se kupię jakąś fujarę. [/quote]
O i to mnie się podoba :!:
Piździ mi na nakedzie - kupuję turystyka , nie jara mnie zapier...lanie 200 + kupuję nakeda
Ale za wszelką cenę robienie z motocykla pojazdu uniwesalnego i praktycznego :?: to jeszcze opony z kostką , zeby sobie lepiej dawał radę w terenie i sprzęg do przyczepy bo zawsze można zabrać kajak lub ponton i krzesełka turystyczne itp.
Prawda jest taka że jedną sztuką nie opędzisz...
I nie jestem
kąśliwy
raczej bazuję na swoim doświadczeniu i twierdzę że niektórym konstrukcjom nie przystoi ubieranie się w szyby, kufry , frędzle czy ćwieki a na kilka dni wystarczy torba na bak lub(i) worek bądź plecak na kanapę z tyłu .
Popełniłem wingracka po zakupie motocykla ( jeszcze do starej wersji kolorystycznej) i od dwóch lat leży nie używany , jeździłem z kufrem w którym na co dzień woziłem " pszczoły luzem" również leży i kurz zbiera , tak mam szybkę (papieża) bo dobrze trzymała zegary w kupie a teraz uzupełnia przestrzeń pomiędzy chińską lampą a zegarami , podobno przydaje się do naklejenia winiety :mrgreen: ale z dniem pojawienia się fabrycznej lampy szyba wylatuje
Naked z szybą przestaje być nakedem a zaczyna naśladować coś czym być nigdy nie będzie .
Xjr nie jest motocyklem najlepszym ale jednym z ładniejszych i szyba pasuje jej ja "swini siodło " a kufry potrzebne :mrgreen: są jak " Reksiowi lektor“
Ostatnio zmieniony wtorek, 1 października 2013, 21:45 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Dodatki do motocykli.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość