Przewody w stalowym oplocie

Zamieszczamy tu opisy co dadalismy do swoich motocykli i czy jestesmy z rzeczy zadowoleni czy nie.
Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 526
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Przewody w stalowym oplocie

Postautor: ptysiornia » środa, 26 grudnia 2007, 22:24

Witam!

Ja na wiosnę tego roku, przy okazji dużego przeglądu zafundowałem Ciuchci przewody hamulcowe w stalowym oplocie. Do tej pory wprawdzie nie narzekałem na jakość hamowania, ale z racji tego, iż Ciuchci stuknęło 10 latek postanowiłem je jednak wymienić (ponoć 10 lat to najwyższa pora na wymianę gumowych przewodów).
Muszę powiedzieć, że byłem mocno zdziwiony, jak bardzo zmieniła się na lepsze charakterystyka hamulców. Niezależnie od tego, czy hamuję z małej czy dużej prędkości i na zimno lub na rozgrzanych tarczach hamulec zawsze jest pewny i tak samo dozowalny. Mogę zatem spokojnie i z czystym sumieniem polecić stalowy oplot!
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 27 grudnia 2007, 12:29

wymieniłem przewody na stalowe z dokładnie tego samego powodu :-)
ale jesli macie jakieś niejasności w temacie hamulców to sugeruję najpierw wymienić klocki. różnice potrafią byc naprawde kosmiczne.
dopiero jaki drugi ruch sugeruję przewody.
bye

balth

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 27 grudnia 2007, 19:27

Ja mam od początku w stalowym oplocie szkop założył na nie jeszce jakieś rurki które po naświetleniu w ciemności świecą fluorescencyjne jakieś czy co :) To mój pierwszy motocykl z takimi przewodami i takimi chamulcami przyznaje bez bicia piewsza próba chamowania spowodowała ból w kroczu jak rzuciło mną o zbiornik ostre są he he he Bardzo dobry patent także polecam.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 28 grudnia 2007, 08:52

Koniu pisze:Ja mam od początku w stalowym oplocie szkop założył na nie jeszce jakieś rurki które po naświetleniu w ciemności świecą fluorescencyjne jakieś czy co :) To mój pierwszy motocykl z takimi przewodami i takimi chamulcami przyznaje bez bicia piewsza próba chamowania spowodowała ból w kroczu jak rzuciło mną o zbiornik ostre są he he he Bardzo dobry patent także polecam.


i tylko dzięki świecącym rurkom? :shock: :mrgreen: ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 28 grudnia 2007, 10:30

Święcoce rurki to podstawa bez nich teraz nie wiem czy umiałbym jeździc :mrgreen: Hej
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 28 grudnia 2007, 10:34

Koniu pisze:Święcoce rurki to podstawa bez nich teraz nie wiem czy umiałbym jeździc :mrgreen: Hej


znaczy: jestem master of the univers bo jeźdzę bez rurek? ;-)
obawiam się, że jednak nie jedyny... hehe
bye

balth

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 28 grudnia 2007, 11:59

To ja sie chyba muszę zapisać na jakiś kurs czy cuś :) he he he
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 28 grudnia 2007, 12:39

Koniu pisze:To ja sie chyba muszę zapisać na jakiś kurs czy cuś :) he he he


kup neonówkę - będzie łatwiej i szybciej ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 28 grudnia 2007, 12:41

nie nie za neonówke dziękuje.
Mój tel. 692 486 517

rafald

Postautor: rafald » wtorek, 26 lutego 2008, 21:06

Witam mam małe pytanko możecie mi doradzić dobre klocki hamulcowe bo czeka mnie wymiana .śmigam xjr 1200 97'

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 26 lutego 2008, 21:15

rafald pisze:Witam mam małe pytanko możecie mi doradzić dobre klocki hamulcowe bo czeka mnie wymiana .śmigam xjr 1200 97'



dobre.... hehe, czuję flame-war w powietrzu ;-)
ja jeżdżę na którychś-tam lucasach. kiedyś założyłem ebc i szybciutko wyrzuciłem.
nie wiem czy mam dobre klocki - koza hamuje ok i nie dużo gorzej po mocnym zagrzaniu tarcz/klocków.
to chyba dobre mam... ;-)
bye

balth

rafald

Postautor: rafald » środa, 27 lutego 2008, 18:30

Mam do kupienia klocki nefrena co wiadomo o tych klockach warto je zakładać, a miałem zapytać jecscze jedno klocki ścierają mi się po jednej stronie czyżby zapieczone tłoczki.

masacre

Postautor: masacre » sobota, 29 marca 2008, 20:46

hej. temat klocków przerabiałem nieraz :)
są różne twardości np. zwykłe, sintermetalowe , podwójnie sintermetalowe i sportowe.
Zwykłe EBC znikają szybko, Ferodo jeszcze szybciej i jeszcze się wykruszają i potrafiły mi się oderwa od metalu. ja już nigdy ich nie kupię. Polecam LUCAS. Niemiecka jakoś za rozsądną kasę . Używałem sintermetalowych ... polepszały hamowanie ,wolniej się zużywały ,ale zżerały szybciej tarcze ...więc trzeba przekalkulowac co wolimy wymieniac :) stalowy oplot daje wspaniałą kontrolę ,modulację i dokładne dozowanie hamulców. Charakterystyka gumowych jest nieliniowa i zmienna - łatwiej przesadzic i..... bum

:)

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4794
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 30 marca 2008, 07:23

Nie wiem jakie mam u siebie (pewnie wstyd się przyznać :oops: ) ale hamują dobrze, tyle tylko, że przednie piszczą przy hamowaniu w czasie wolniejszej jazdy.
Tu masz też trochę o hamulcach.-uwaga!Długo się otwiera.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » niedziela, 30 marca 2008, 08:27

ja jeżdżę właśnie na lucasach. swego czasu założyłem ebc i używałem ich jakieś 2 dni :-). masakra, chałowo działały.
bye

balth

masacre

Postautor: masacre » niedziela, 30 marca 2008, 16:39

jeśli chodzi o przewpdy polecam LUCAS'a ... robią w FABRYCE do konkretnego modelu ,pakują i leci towar na półkę. Ja nie ufam dorabianym na zamówienie GDZIEŚ TAM. Niby tylko przewód, a nieszczelnośc może by tragiczna w skutkach........

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » niedziela, 30 marca 2008, 17:19

eee bez przesady. co to znaczy że są do konkrentego modelu? że długość mają akuratną? no bo w róźnice w budowie (jeśli chodzi o ciśnienia) to raczej nie wierzysz chyba?
z tego co pamiętam to za łomiankami jest firma zajmująca się pneumatyką przemysłową. kolo mi zeznał, że goście za śmieszne pieniądze dorabiają przewody jakie ci się zamarzy - na wymiar, z zakończeniami. nie pamiętam tylko czy stalówki też.

firma nazywała sie adal czy jakoś tak podobnie. w razie czego do odnalezienia.
bye

balth

rafald

Postautor: rafald » poniedziałek, 31 marca 2008, 19:09

Dzięki za informacje jak zmienię to napisze jak działaja

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 31 marca 2008, 21:03

aa i zapomniałem napisać: ja tam się bardzo nie wysilałem na oryginalnośc i założyłem goodridge.
bye

balth

Awatar użytkownika
Mular
Posty: 55
Rejestracja: niedziela, 13 stycznia 2008, 14:32
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Mular » piątek, 18 kwietnia 2008, 00:00

Ja jakis czas temu zalozylem stalowy oplot, ale niestety nie uzyskalem oczekiwanego efektu. Jak odbieralem moto z serwisu to mowili mi ze sa nowe klocki, ze trzeba poczekac sie pewnie uloza. Jednka poki co nic z tego. Klamka lapie bardzo gleboko, zbyt gleboko jak dla mnie no i nie sprawiaja wrazenia twardych. Sprawdzalem dzis czy nie sa zapowietrzone ale raczej nie. Gdzie moze byc jeszcze przyczyna? Aha, klocki dzis sprawdzilem imam EBC FA 123

edwin

Postautor: edwin » piątek, 18 kwietnia 2008, 17:36

ja zamówiłem goodridge czy jakos tak:P jutro może będą... ale pytanie mam innego rodzaju.... może ktoś mi powie gdzie znabędę śruby do dekielkow zbiorniczków płynu hamulcowego? w poniedziałek wybiorę się na rajd po miejscowych sklepach metalowych...

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 724
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » poniedziałek, 21 kwietnia 2008, 09:23

Mular pisze:Ja jakis czas temu zalozylem stalowy oplot, ale niestety nie uzyskalem oczekiwanego efektu. Jak odbieralem moto z serwisu to mowili mi ze sa nowe klocki, ze trzeba poczekac sie pewnie uloza. Jednka poki co nic z tego. Klamka lapie bardzo gleboko, zbyt gleboko jak dla mnie no i nie sprawiaja wrazenia twardych. Sprawdzalem dzis czy nie sa zapowietrzone ale raczej nie. Gdzie moze byc jeszcze przyczyna? Aha, klocki dzis sprawdzilem imam EBC FA 123


Mialem podobny efekt w moim VF1100, lekarstwem bylo... odpowietrzanie!
Zostawilem w garazu rozgrzebany uklad hamulcowy i przez 3 kolejne dni odpowietrzalem po okolo 30min. (odpowietrznik mam tylko przy zaciskach). Jeszcze w 3-cim dniu z pompy uchodzily przez zbiorniczek babelki...
Efekt mozolnych dzialan jest bardzo dobry. Poprzednio musialem klamke lapac wszystkimi palcami (chcac uniknac zmiazdzenia reszty przy wciskaniu dwoma palcami), teraz - dwa palce, niewielka sila i dobre hamowanie. Przy docisnieciu (wciaz 2-ma palcami) moge zblokowac przod.

Dlatego polecam rzetelne i stopniowe odpowietrzenie ukladu (jezeli oczywiscie nie ma wyciekow...). Sprawdz jeszcze plaskosc tarcz, jezeli sa zwichrzone, to tworzy sie szczelina miedzy tarcza i klockami i klamka wpada przy hamowaniu.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Mular
Posty: 55
Rejestracja: niedziela, 13 stycznia 2008, 14:32
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Mular » poniedziałek, 21 kwietnia 2008, 15:02

Ok, dzieki :) Bede walczyl. Moze rowniez i moj wysilek zostanie nagrodzony :)

krabi
Posty: 129
Rejestracja: sobota, 22 grudnia 2007, 22:32
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Libidza
Kontaktowanie:

Postautor: krabi » środa, 30 kwietnia 2008, 11:55

Trzy tygodnie temu wymieniłem przewody, przejechałem ok 1 tys km i mogę powiedzieć że naprawdę warto.
Chciałbym jeszcze zmienić klamkę na tą z 1300 z regulacją ale nie wiem czy będzie pasować. Może ktoś wie?????

Szoszo

Postautor: Szoszo » środa, 30 kwietnia 2008, 19:21

Ciekawi mnie ile za taką modyfikacje trzeba kasy wyłożyć? Dajcie Panowie jakieś konkrety nt. kosztu montażu + cześci

edwin

Postautor: edwin » czwartek, 1 maja 2008, 07:18

ja kupiłem przewody za 244pln godridge z ocynkowaną końcówką plus płyn hamulcowy
to jakies tam grosze:P

wieczór w garażu przy piwie 10pln...

wszystkie śruby i podkładki dostałem w komplecie z przewodami
wymiana trwa chwilę odpowietrzanie trochę dłużej...

pozdr

krabi
Posty: 129
Rejestracja: sobota, 22 grudnia 2007, 22:32
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Libidza
Kontaktowanie:

Postautor: krabi » piątek, 7 listopada 2008, 14:06

jak ktoś jest chętny na przewody w stalowym oplocie to mogę je zaoferować , firmy HEL Performance dla kolegów zniżka i montaż gratis

Przemo

Postautor: Przemo » piątek, 7 listopada 2008, 20:29

jaka cena krabi?

krabi
Posty: 129
Rejestracja: sobota, 22 grudnia 2007, 22:32
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Libidza
Kontaktowanie:

Postautor: krabi » piątek, 7 listopada 2008, 21:33

cena dla kolegów 260 zł a wskład niej
- Przewody hamulcowe z końcówkami ze stali nierdzewnej w wybranym kolorze
- Komplet śrub ze stali nierdzewnej mocujących przewody do pomp i zacisków
- Komplet miedzianych podkładek zapewniających szczelność układu
- Karta gwarancyjna z dożywotnią gwarancją
- Instrukcja instalacji i odpowietrzania w języku polskim
- Naklejki z logo firmy HEL

pozdrawiam

Przemo

Postautor: Przemo » sobota, 8 listopada 2008, 16:37

za 260 zlociszy to jest zestaw na przod? tyl? czy na tyl i przod?


Wróć do „Dodatki do motocykli.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości