Crash-pady.

Zamieszczamy tu opisy co dadalismy do swoich motocykli i czy jestesmy z rzeczy zadowoleni czy nie.
Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 822
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Crash-pady.

Postautor: XRzysJek » środa, 24 stycznia 2018, 19:30

Mam crashe Zipser różniące się długością o pół cm. Który idzie z lewej ?

Awatar użytkownika
czez
Posty: 752
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: Crash-pady.

Postautor: czez » środa, 24 stycznia 2018, 20:09

Ten od ściany...
ftw

Awatar użytkownika
qter
Posty: 149
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Crash-pady.

Postautor: qter » środa, 24 stycznia 2018, 22:08

moje doświadczenie od crash padów jest takie żeby dorobić maksymalnie z mocnego materiału pręt do którego są przykręcane bo się fabryczny urywa a materiał z którego są zrobione to druga sprawa ważne żeby za szybko się nie ścierał przy szlifie
Motocykl jest jak wódka, jak jest poniżej litra ..........nie siadam

Awatar użytkownika
janot
Posty: 162
Rejestracja: wtorek, 3 maja 2016, 18:21
Model i rocznik moto.: XJR1300 2000
Województwo: W-mazowieckie

Re: Crash-pady.

Postautor: janot » środa, 24 stycznia 2018, 22:17

Ten pręt, czy śruba to powinna być raczej pośredniej twardości?! Ekstremalnie twardy może wyłamać ramę, miękcejszy się zegnie i wytłumi jebnięcie?!

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
qter
Posty: 149
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Crash-pady.

Postautor: qter » środa, 24 stycznia 2018, 22:47

za cienki aby zaszkodził ramie ale to prawda że nie może być twardy bo pęknie
Motocykl jest jak wódka, jak jest poniżej litra ..........nie siadam

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 822
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Crash-pady.

Postautor: XRzysJek » czwartek, 25 stycznia 2018, 09:41

Rama się nie ugnie bo jest porzeczka niżej a druga między silent-blockami silnika, w których są tulejki metalowe co niweluje luz boczny. U mnie przykręcone są ślizgi śrubą 10 klasy 8,8 do bloczka aluminiowego, a ten dwiema ósemkami do ramy. Jest więc opcja ugięcia lub wyrwania. Mam nadzieję, że przy zahaczeniu o przeszkodę to się stanie, nie przy zwykłym szorowaniu.
Obrazek

Awatar użytkownika
qter
Posty: 149
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Crash-pady.

Postautor: qter » czwartek, 25 stycznia 2018, 20:10

miałem kilka xjr 1300 i wszystkie były po ślizgu i wszystkie miały urwane crash pady. za słabe fabryczne śruby
Motocykl jest jak wódka, jak jest poniżej litra ..........nie siadam

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 873
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: HONDA CBX 1000, CBR 1000
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Crash-pady.

Postautor: Tomson » czwartek, 25 stycznia 2018, 20:36

Najlepsze są gmole.

Awatar użytkownika
qter
Posty: 149
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2006r Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Crash-pady.

Postautor: qter » czwartek, 25 stycznia 2018, 20:49

dokładnie masz rację są najlepsze
Motocykl jest jak wódka, jak jest poniżej litra ..........nie siadam

Wulu
Posty: 149
Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Jawornik

Re: Crash-pady.

Postautor: Wulu » czwartek, 25 stycznia 2018, 23:00

Ale nie za piękne.... Niestety.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1401
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Crash-pady.

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 26 stycznia 2018, 09:35

Oryginały dają radę, są ładne jak dla mnie, ale na razie są womet techy. Crash pady nawet na piasku się wyginają przy śmiesznej prędkości. Może XJR jest za ciężka do Crash padów?

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 151
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: Crash-pady.

Postautor: maras954 » piątek, 26 stycznia 2018, 12:10

Nie ma ochrony idealnej, czasami crashpad czy gmol nie pomoze
Tu urwany orginal
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 822
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Crash-pady.

Postautor: XRzysJek » piątek, 26 stycznia 2018, 13:53

Epoksyd do alu bym zastosował i zajął się nakrętkami wydechu. Sprężyny wewnętrznej do stopki brak, czy późniejsze mają pojedyncze ?

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1401
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Crash-pady.

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 26 stycznia 2018, 14:57

XRzysJek pisze:Sprężyny wewnętrznej do stopki brak, czy późniejsze mają pojedyncze ?

Raczej brak, ja mam z otulinką.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2347
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Crash-pady.

Postautor: farba » piątek, 26 stycznia 2018, 18:52

Ani gmole ani crash pady nie zapewniają nieśmiertelności

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1011
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: GQO k1200r
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Crash-pady.

Postautor: Jaqbik » piątek, 26 stycznia 2018, 19:19

Wracając do pytania w mojej jest dłuższy crash z lewej.
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
XRzysJek
Posty: 822
Rejestracja: czwartek, 1 kwietnia 2010, 09:29
Model i rocznik moto.: 4PU '95
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Dolina Środkowej Wisły
Kontaktowanie:

Re: Crash-pady.

Postautor: XRzysJek » piątek, 26 stycznia 2018, 19:24

Pewnie dlatego, że silnik bardziej z lewej wystaje (?).

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3745
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Crash-pady.

Postautor: artur » piątek, 26 stycznia 2018, 22:02

qter pisze:moje doświadczenie od crash padów jest takie żeby dorobić maksymalnie z mocnego materiału pręt do którego są przykręcane bo się fabryczny urywa a materiał z którego są zrobione to druga sprawa w!ażne żeby za szybko się nie ścierał przy szlifie

Ja myślę że odwrotnie .
Moje doświadczenie mówi że ( pomijając prędkości drogowe bo tu nic nie pomoże- jak pisze Farba) Bardziej miękki zarówno pręt jak i crash pad przyjmą na siebie energię. Ten drugi np z teflonu własnie po to żeby się cyt: ścierał!
Położyłem moto na piasku na asfalcie, na zakręcie w Złotym Potoku na zlocie przy szybkości ok 10 km/h. Pręt (nieoryginalny - miękki) się odkształcił crash pad z aleminium się wytarł. I ok.3 kopniakami wyprostowałem pręt, crash pad (własnej konstrukcji) jest do dzisiaj.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
marki
Posty: 1071
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Lubosz

Re: Crash-pady.

Postautor: marki » piątek, 26 stycznia 2018, 22:28

Dla mnie crash pod ma wyglądać. Ochrona to odległe znaczenie.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1401
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Crash-pady.

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 27 stycznia 2018, 08:32

farba pisze:Ani gmole ani crash pady nie zapewniają nieśmiertelności

"Naukę jazdy" testował ktoś w praniu? Z ciekawości tylko pytam.
Obrazek
marki pisze:Dla mnie crash pod ma wyglądać. Ochrona to odległe znaczenie.

Wniosek taki że na parkingu/ w garażu może się przydać. Mnie jeszcze się przydają jak mam na zlot ponad 500 km, to można "nogami do przodu" przez kilka/ kilkanaście minut pojechać. Taka pauza na rozprostowanie, tylko w locie.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2347
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Crash-pady.

Postautor: farba » sobota, 27 stycznia 2018, 20:01

Spacerówka brakuje :)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1401
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Crash-pady.

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 29 stycznia 2018, 09:20

farba pisze:Spacerówka brakuje :)

He, he, u mnie jak w temacie są to crash pady - spacerówki bez gmoli. Na Wometach idzie kulosy rozłożyć.


Wróć do „Dodatki do motocykli.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości