OPONY MAXXIS

Zamieszczamy tu opisy co dadalismy do swoich motocykli i czy jestesmy z rzeczy zadowoleni czy nie.
Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

OPONY MAXXIS

Postautor: Koniu » czwartek, 3 kwietnia 2008, 16:54

Opisujmy konkrtene modele tylko tej marki.

[ Dodano: 2008-09-16, 22:33 ]
Witam.

Mogę już napisać kilka słów na temat tych opon. Tylną kupiłem za 402 zł z przesyłką a tylna za prawie 280 zł także z przesyłką była poprostu gratis :mrgreen: Opony nowe z tego roku.
Założyłem je przy stanie licznika równo 36 tys km, teraz mam nawiniętych 4350 km.
Zapakowane bardzo elegancko, owinięte szeroką taśmą srebrną z napisem MAXIS z wkładkami tekturowymi wewnątrz opon żeby sie nie deformowały.
Przez ten czas nie zawiodłem sie na nich chociaż jak to znajomy dobry mi powiedział te opony nie dają takiego przeświadczenia działającego dobrze na psychikę , że sie ma firmowe opony do których jesteśmy przyzwyczajeni może czas na zmiany. Coś w tym jest bo bardzo ostrożnie próbowałem co można na nich zdziałać w różnych warunkach a skasować maszynę gdzieś 1500 km od domu to nie byłoby pozytywne przeżycie tym bardziej, że przy nie wszystkich drogach sa barierki a pojedyncze słupki betonowe lub ich brak i z jednej strony kilkadziesiąt albo i kilkaset czasami metrów w dół co skutecznie też powstrzymuje przed większym szpulowaniem he he.
Jeździłem na nich po polskich drogach w deszczu i po suchym, po chorwackich serpentynach i autostradach i jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony. Motocykl prowadzi sie na nich stabilnie, dokładnie tam gdzie chcemy, wydaje mi sie że jest mocniejszy efekt prostujący przy hamowaniu z zakręcie. Podczas hamowania zdarzało sie coś co na Pilot Roadach nie nastąpiło no na torze gokartowym ale tam była inna nawierzchnia to znaczy zrobić stoppie czasami niechcący nawet :mrgreen: Na mokrym hamowanie też dawało dużo lepsze wrażenie niż na Michelinach co powodowało banana na mojej twarzy. W zakrętach maszyna sie prowadziła zawsze precyzyjnie, czy na krótkich ostrych złożeniach przy małych prędkościach, czy na dłuższych szybszych łukach albo na autostradzie także z pasażerem. Motocyklem zawsze jeździłem z moim ulubionym plecaczkiem załadowanym kufrem i torbą tez nie małą na zbiorniku.
Po przejechanych 4350 km z 6 mm bieżnika na tylnej oponie na środku zostało 4 mm co widać że na środku robi się płaska a na bokach zostało 5mm bieżnika, z przodu z 5.5 mm na środku zostało 4 mm a na bokach 4.5 mm gumy. W Chorwacji jest sporo nawierzchni dużo lepszej przyczepności jak u nas i czuć. W tym tempie szacuję, że spokojnie laczki powinny wytrzymać 9000 km za w sumie prawie 700 zł za komplet opon. Jestem skłonny je śmiało polecić, ale żeby sie do nich przekonać ostatecznie i zaufać trzeba trochę czasu na to żeby sprawdzić je w akcji i wypróbować wtedy wątpliwości znikają.

http://yamahaxjrclub.pl/album_pic.php?pic_id=319
http://yamahaxjrclub.pl/album_pic.php?pic_id=320
http://yamahaxjrclub.pl/album_pic.php?pic_id=321
http://yamahaxjrclub.pl/album_pic.php?pic_id=322
Mój tel. 692 486 517

Seba707

Postautor: Seba707 » wtorek, 20 kwietnia 2010, 16:56

Rozumie ze temat stary i z broda ale mozesz Koniu napisac jak sie zakonczyla ta historia z tymi oponami i czy sa warte kupna na 8 tys.km. trase .

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 20:41

Uważam, że tak. Dadzą radę, to jeszcze zależy na jakie asfalty :) Bo jak Finlandia itp (bardzo ostre) to mało która wytrzyma 6 tys pewnie :) A jak po Europejskich normalnych to będzie dobrze.
Mój tel. 692 486 517

Seba707

Postautor: Seba707 » wtorek, 27 kwietnia 2010, 20:00

Koniu dzieki za odpowiedz ale juz zmienilem na Pilot Road 2ct i mysle ze to dobry jak nie najlepszy wybor jest.Co do Maxxisow to pytalem retorycznie bo jezdzilem tez na nich wlasnie i na Angielskich asfaltach choc nie sa zle uslizgiwaly mi sie czasem nawet na suchym.W kazdym badz razie chyba juz bym ich nie kupil choc sa tanie i w zimie dawaly rade ale tych kilka uslizgow dalo mi do myslenia .

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 27 kwietnia 2010, 21:34

Róznica w cenie pomiędzy Maxxis a PR2 też jest zapewne
hubertm

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4810
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 28 kwietnia 2010, 07:55

Ja też myślałem o MAXXISach ale mi odradzono, że do quadów owszem ale nie do moto.

odron
Posty: 57
Rejestracja: wtorek, 3 marca 2009, 19:25
Lokalizacja: opole
Kontaktowanie:

Postautor: odron » czwartek, 29 kwietnia 2010, 14:02


Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3456
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 29 kwietnia 2010, 15:43

Przeczytałem ten test. Niestety sporo tych testów (rozmiar naszych opon) robią właśnie na moto klasy 600. Na XJR to się w ogóle nie przekłada niestety. Mi zależy, by na komplecie minimum sezon rąbnąć (15-18tyś). Na większości opon niestety to mało możliwe :-/
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 29 kwietnia 2010, 15:56

moim zdaniem takiego przebiegu na Maxxis'ach pewnie nie zrobisz, bioreąc pod uwagę, że po 2000 km gubią po 0,5 mm. Poza tym bardzo ładnie je opisali. Dla kogoś kto w sezonie robi nie więcej niż 6/7 tys km to chyba dobry wybór. :-)
hubertm

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 4 maja 2010, 21:02

A ja mówię że zrobi bo ja już tyle zrobiłem, sprawdziłem stan licznika.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 5 maja 2010, 10:44

no to chłopaki musieli nieźle te oponki katować podczas testu :)
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 7 czerwca 2010, 09:51

Koniu, czyli te opony na Skandynawię polecisz czy raczej nie?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 7 czerwca 2010, 16:25

Tam top na jakich byś nie jechał to i tak jej zeżre szybko i tak :) Moja tylna wytrzymała 11 000 km przy przeciętnym jej traktowaniu. Założyłem je przy stanie licznika 36 000 km ta opona przy stanie licznika 47 000 miała zjechany środek do tych znaczków oznaczających graniczną wartość bieżnika. Ale była i przypalona kilka razy delikatnie i na żwirku się slidy trenowało i w piaskownicy się człowiek kilka razy bawił, to dla opony dobrze nie zrobiło na pewno. Ja mówię że powinna dać radę. Na ostatniej imprezie trochę mnie poniosło jak widać na obrazku :) W drodze powietrze zeszło 20 km przed domem :) Deko za dużo się przypaliła. Ale jest druga taka sama za 380 zł z przesyłką już, czeka na założenie.
Szczęśliwej drogi już czas :)
Obrazek
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
artur
Posty: 3891
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 7 czerwca 2010, 16:36

a taka ladna była jak ja zakładałeś
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 7 czerwca 2010, 16:41

straty na budowie muszą być :) Po tak to już jest, kończy się lacz to się pali i dowiedzenia, w zasadzie zakładałem że do końca sezonu na niej dojeżdżę, ale wyszło jak zwykle 8-)
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 7 czerwca 2010, 17:48

Jednak się skuszę na Pirelli - mam okazję w dobrej cenie kupić.
Koniu, ładnie oponkę skończyłeś :zdrowko:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Seba707

Postautor: Seba707 » poniedziałek, 7 czerwca 2010, 20:50

Warto sie zastanowic jednak na Michelin Pilot Road 2ct wlasnie wrocilem na nich z Sycylii i po blisko 8tys km 2mm na srodku i 1mm po bokach stracily .Za rok tez jade na Skandynawie i tez je zakladam naprawde warte swej ceny.

P.s.
210 pandow razen z montazem jesli by ktos byl zainteresowany z mieszkancow UK
Mozna by wyslac do PL ale ostatnio kurs panda skoczyl wiec niewiem jak sie to ma do waszych cen.

MadMike

Postautor: MadMike » wtorek, 8 czerwca 2010, 13:39

Zależy ile się robi kilometrów w sezonie. Guma się starzeje i kupienie laci, które starczą na dłuuuugo, może się okazać nawet nie opłacalne, bo potem co zrobić se starą gumą, nawet jeśli zużycie bieżnika wskazuje na jeszcze 2 sezony? Ja chyba wezmę poprawkę na moje roczne przebiegi i jednak kupię Supermaxxy na przyszły sezon. Jak mi nie starczą na 3-4 sezony, to wtedy się kupi coś trwalszego (Pilot Road II). Obecne Pilot Roady I są na tym moto od 2005 i już najwyższy czas je zmienić, choć bieżnikowo są jeszcze dobre.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 9 czerwca 2010, 20:29

Zaleca się żeby opona nie była starsza niż 5 lat.
Mój tel. 692 486 517

MadMike

Postautor: MadMike » czwartek, 10 czerwca 2010, 06:57

No toć napisałem :-)
MadMike pisze:są na tym moto od 2005 i już najwyższy czas je zmienić

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 22 września 2010, 16:52

A czy ktoś miał do czynienia z tym :?: bo mnie kusi... : http://moto.allegro.pl/kpl-opon-maxxis- ... 61647.html
... zarzucić na razie na tył coś takiego :->
D252 się licho prezentuje po 5500 km :evil: ...ależ ten nadgarstek cieżki ;-)
I jeszcze jedna opcja do rozważenia: http://moto.allegro.pl/dunlop-sportmax- ... 34387.html
Na razie jak pisałam tylko tył potrzebuje zmienić :-)

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 495
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » środa, 22 września 2010, 18:09

tu masz dobre kapcie w dobrej cenie
http://moto.allegro.pl/pirelli-diablo-s ... 47181.html

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3655
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 22 września 2010, 19:51

zela-r1 pisze:tu masz dobre kapcie w dobrej cenie
http://moto.allegro.pl/pi...1238447181.html
Polecam i przenieś się do http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=355
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 22 września 2010, 19:54

no właśnie Zela dał fajna propozycję, ja bym za tę cenę wybrał Pirelli.. może kalendarz dorzucą :-)
tylko ciekawe, jak szybko znika ta Pirelli. Pilot Road2 to wiem, bo jeżdżę a ciekawe jak Pirelka :roll:
hubertm

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 495
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » środa, 22 września 2010, 21:38

niby żywotność porównywalna z tym
http://moto.allegro.pl/metzeler-roadtec ... 08512.html
a te są wytrzymałe

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 23 września 2010, 07:41

Z6 też fajne tylko myślałem, że droższe są... a tu proszę, miłe zaskoczenie :->
hubertm

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 495
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » czwartek, 23 września 2010, 17:16

droższe też są jak ktoś lubi :mrgreen:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1437
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 23 września 2010, 19:02

czyli nikt tego obiektu o którym pisałem nie testował. Czas na rozmyślanie jeszcze mam jakieś 2mm ;-)

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 495
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » czwartek, 23 września 2010, 20:01

Miałem D 209 na przodzie i skończył się strasznie szybko.
Okazało się że niby ta oponka jest do lżejszych moto,teraz śmigam na Pirelli
poprzednio zjechałem dwa komplety Z6 tył ok. 1200 tyś,a ja nie oszczędzam opon :evil: no i nie zawiodły mnie,można nawet gmole przeszlifować :mrgreen:.Pirelli też mi dupę na mazurach uratowały ;-)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3418
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 23 września 2010, 20:15

Piotr_Mc_85, licz się ze zdaniem Dziadka Zeli, oj licz - także albo Z6 albo Pirelli w tej cenie. Dziadek Zela umie brykac na moto :evil:
hubertm


Wróć do „Dodatki do motocykli.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości