Oświetlenie - XJR vs. FJ

Zamieszczamy tu opisy co dadalismy do swoich motocykli i czy jestesmy z rzeczy zadowoleni czy nie.
Szoszo

Oświetlenie - XJR vs. FJ

Postautor: Szoszo » poniedziałek, 10 marca 2008, 23:08

Czy maciie jakiekolwiek zastrzeżenia dotyczące oświetlenia w Waszych rumakach? Ja mam motocykl z 1991 roku gdzie Japończycy przyoszczędzili na okablowaniu przez co zamiast H4 mam świeczke w kloszu. Natknąłem sie na takie oto rozwiązanie www.skocz.pl/yamahaxj

Co sądzicie na temat montażu przekaźników świateł?
Proszę o opinie
Ostatnio zmieniony wtorek, 11 marca 2008, 07:39 przez Szoszo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 4802
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 11 marca 2008, 07:14

Link nie działa/strona o taki adresie nie istnieje. :cry:

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 11 marca 2008, 10:57

imho światło w XJR ssie. ja myślę o jakimś xenonie docelowo. ale nie śpieszę się. na razie wymienię żarówe na jakiegoś philipsa.
bye

balth

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1540
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 11 marca 2008, 19:42

ha ha ha to Balth powodzenia życze :) silnik zamienisz na agregat do światła :P Właśnie dobra żarówka Philipsa dużo zrobi. W czasie szarówki słabo jest nie ma na tyle silnego snopa światła, jak sie ściemni już mocniej jest ok chociaż uważam że różnica między odległościa świecenia świateł długich i krótkich powinna być mniejsza.
Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 11 marca 2008, 20:52

Koniu pisze:ha ha ha to Balth powodzenia życze :) silnik zamienisz na agregat do światła :P Właśnie dobra żarówka Philipsa dużo zrobi. W czasie szarówki słabo jest nie ma na tyle silnego snopa światła, jak sie ściemni już mocniej jest ok chociaż uważam że różnica między odległościa świecenia świateł długich i krótkich powinna być mniejsza.


dlatego się nie śpieszę. najpierw philips a jak będę dalej marudził to się zastanowię.
BTW widziałem bardzo solidnie wykonane instalacje xenonów w moto.
bye

balth

Mular

Postautor: Mular » środa, 12 marca 2008, 09:40

No ja się też jakiś czemu rozglądałem za żarówkami Philispa. Zastanawiałem się między X-treme Power albo Blue Vision. Nawet pytałem jednego gościa z allegro o różnicę to mi powiedział, że jeśli chodzi o barwę światłą to świecą podobnie ale X-treme Power świeci mocniej. Potem miałem parę rzeczy na głowie i zapomniałem o temacie :D Dzięki za przypomnienie :P

[ Dodano: 2008-03-12, 09:45 ]

Aha, jeszcze kiedyś były, tzn cały czas są Power2nigth GT150 które zbierały bardzo dobre opinie.

http://allegro.pl/item323834712_zarowki ... _1szt.html
http://allegro.pl/item321299690_zarowki ... wnie_.html
http://allegro.pl/item327955737_zarowki ... legal.html

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 526
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » poniedziałek, 17 marca 2008, 22:56

balth pisze:imho światło w XJR ssie. ja myślę o jakimś xenonie docelowo. ale nie śpieszę się. na razie wymienię żarówe na jakiegoś philipsa.


Witam!

W Ciuchci po pierwszym sezonie wymieniłem żarówkę na jakiegoś Philipsa +50% i jestem z tego rozwiązania baaardzo zadowolony. Zdecydowanie poprawiła się widoczność w nocy, a w dzień już nie muszę jeździć na długich, aby być widocznym.
W Sikorce na razie jeżdżę na standardowej żarówie i jest całkiem OK - może to kwestia tego, że odbłyśnik jest nowy.

Odnośnie ksenonów - zdecydowane NIE!!!!!!
Lampa ksenonowa MUSI mieć system samopoziomowania i samooczyszczania, aby działała prawidłowo!!! Montowanie ksenonów do motocykla to IMHO wiesniactwo i brak odpowiedzialności w stosunku do innych użytkowników dróg (taki wiejski tjuning). I gdybym miał takie uprawnienia, to wszystkim wieśniakom, którzy montują sobie ksenony do motocykli i pseudo-sportowych aut zabierałbym z miejsca dowody rejestracyjne!

Jak coś modyfikować, to z głową i tak, żeby nie przeszkadzać innym kierowcom.
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 18 marca 2008, 10:25

ptysiornia pisze:[..]
W Ciuchci po pierwszym sezonie wymieniłem żarówkę na jakiegoś Philipsa +50% i jestem z tego rozwiązania baaardzo zadowolony. Zdecydowanie poprawiła się widoczność w nocy, a w dzień już nie muszę jeździć na długich, aby być widocznym.


no i pewnie tak zrobię.

W Sikorce na razie jeżdżę na standardowej żarówie i jest całkiem OK - może to kwestia tego, że odbłyśnik jest nowy.


i może trzeba po prostu odnowić odblask. gdzieś pod wawą to robili z tego co pamiętam.

Odnośnie ksenonów - zdecydowane NIE!!!!!!
Lampa ksenonowa MUSI mieć system samopoziomowania


ha, i tu cię mam ;-) : nie musi mieć samopoziomowania. zmieniło się to pod koniec 2006 - UE zadecydowała, że ksenony mają świecić niżej i tyle.

i samooczyszczania, aby działała prawidłowo!!! Montowanie ksenonów do motocykla to IMHO wiesniactwo i brak odpowiedzialności w stosunku do innych użytkowników dróg (taki wiejski tjuning). I gdybym miał takie uprawnienia, to wszystkim wieśniakom, którzy montują sobie ksenony do motocykli i pseudo-sportowych aut zabierałbym z miejsca dowody rejestracyjne!


ptysiek, ja cię bardzo proszę, abyś zaczął wypowiadać się w mniej ofensywny i przemyślany sposób. :-)
misiu, nikt nie pisał, że xenony montuje się tylko w wieśniacki i nieodpowiedzialny sposób :-) vide dziełka kotleta@pjp który ma w swoim dorobku kilka instalacji z pełnym samopoziomowaniem.
btw - jak wygląda system samooczyszczania? bo jakos nie jarzę tematu?

Jak coś modyfikować, to z głową i tak, żeby nie przeszkadzać innym kierowcom.


i jakbys od tego zdania zaczął to bym nie musiał się rozpisywać ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 526
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » wtorek, 18 marca 2008, 10:29

[quote="balth"]

ha, i tu cię mam ;-) : nie musi mieć samopoziomowania. zmieniło się to pod koniec 2006 - UE zadecydowała, że ksenony mają świecić niżej i tyle.
[quote]
Aż wezmę i sprawdzę, bo cuś wierzyć mi się nie kce :)
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 18 marca 2008, 11:28

ptysiornia pisze:Aż wezmę i sprawdzę, bo cuś wierzyć mi się nie kce :)


sprawdzaj, sprawdzaj :-)
temat rozwałkowany swego czasu również na pl.rec.motocykle - można stamtąd rozpocząć poszukiwania - łatwiej będzie.
bye

balth

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 526
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Capo 1200, Wytrzeszcz 675
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » wtorek, 18 marca 2008, 14:39

balth pisze:btw - jak wygląda system samooczyszczania? bo jakos nie jarzę tematu?


Spryskiwacz wysokociśnieniowy lub wycieraczki reflektorów, co w motocyklu jest trudne do zastosowania. Dlatego też żaden obecnie produkowany motocykl nie ma możliwości zamontowania ksenonów.
Dla mnie wszystko w tym temacie i nie przekonasz mnie bracie, że ksenon w motocyklu to dobre rozwiązanie. :-P
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3151
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: CB1300SA09
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 18 marca 2008, 22:26

ptysiornia pisze:
balth pisze:btw - jak wygląda system samooczyszczania? bo jakos nie jarzę tematu?


Spryskiwacz wysokociśnieniowy lub wycieraczki reflektorów, co w motocyklu jest trudne do zastosowania.


znaczy na spryskiwacz teraz mówimy system samooczyszczania? ;-) eee, to mnie zawiodłeś. ;-) nie bardzo kumam dlaczego ksenon _musi_ mieć spryskiwacz a zwykły reflektor nie musi mieć systemu samooczyszczania? ;-)) że niby bardziej się grzej? qpa, wcale się bardziej nie grzeje. nie trybię tego.....

Dlatego też żaden obecnie produkowany motocykl nie ma możliwości zamontowania ksenonów.


[shadow=red]haha, znowu mam cię[/shadow] 8^D :-P np. BMW mają xenony. kosztują raptem 1530 PLN jako opcja do np. elteków :-)))

tere-fere, tratatata, ptysiek pqa, ptysiek qpa ;-) :-D :lol: :mrgreen:

dobra, dobra: qpa nie jesteś - 2xXJR w końcu masz :-)

Dla mnie wszystko w tym temacie i nie przekonasz mnie bracie, że ksenon w motocyklu to dobre rozwiązanie. :-P


no to czas na rewizję zapatrywań ;-)

ale.....
przemawia do mnie coś co działa lepiej niż co działa gorzej. pytanie tylko, czy w interesujących mnie warunkach (moto) to coś (ksenon) działa lepiej. jak na razie nie widzę jakichś straszliwych disadvantagesów....
IMHO jest to temat do zastanowienia. przekonuje mnie na NIE akcja pod tytułem: pomimo tego, że moto-ksenon jest ustawiony niżej to jednak pod wpływem jakby nie było większych bujnięć zawiasów może świecić po gałach. i tu prawdopodobnie okaże się, że w moto jednak należy mieć samopoziomowanie.

wiesz co? zadzwonię do kumpla z BMW i pojadę obejrzeć te xenony bo zainteresowało mnie jak niemiacy to zrobili. daję sobię pół lewej ręki odciąć, że mają samopoziomowanie. ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
goldenmyszka94
Posty: 73
Rejestracja: sobota, 13 lipca 2013, 10:50
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19 , 08
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Skarszewy/Starogard Gdański

Oświetlenie - XJR vs. FJ

Postautor: goldenmyszka94 » sobota, 6 lutego 2016, 16:25

Odświeżę temat czy może ktoś już zamontował do moto lub wie coś więcej na temat tych żarówek każda opinia mile widziana
LED COB H4 / HS1 2 x 2000 LM 20W poniżej link
http://ultraleds.pl/278,zarowka-led-do- ... 00-lm.html
GOLDE

Awatar użytkownika
Tomek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 27 listopada 2012, 18:16
Lokalizacja: Łódź

Re: Oświetlenie - XJR vs. FJ

Postautor: Tomek » sobota, 6 lutego 2016, 18:27

Do tej pory led można było stosować do jazdy dziennej ale tu nic nie piszą że na dzień i 2000lm ciut więcej jak zwykły halogen.
Jasność 2 x 2000 LM. (napisali) ciekawe czy na drogowych palą się obie diody? Ze zdjęć wygląda jak by wkład się obracał????
Ja założyłem ksenona ale mam owiewkę i wstawiłem soczewki. Mam dwie soczewki długie i mijania. Na długich mam H7 o wzmocnionej sile światła a na mijania ksenon.
Na mijania (ksenon) mam światła tyle że można je nożem kroić.
Na mijania więcej widzę niż na długich!

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2370
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Oświetlenie - XJR vs. FJ

Postautor: farba » sobota, 6 lutego 2016, 19:36

Atest?
W tym kraju możesz używać takich zamienników jedynie w lampach przednich przeciwmgłowych inaczej policjant ma prawo zatrzymać dowód, podobnie jest z xenonami.
Do tego w razie szkody ubezpieczyciel może z takich powodów robić problem.
Jako dodatkowe światła jak najbardziej polecam, doskonale rozświetlają wszystkie odblaski.

Awatar użytkownika
Tomek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 27 listopada 2012, 18:16
Lokalizacja: Łódź

Re: Oświetlenie - XJR vs. FJ

Postautor: Tomek » sobota, 6 lutego 2016, 22:40

Ja mam ksenony na gniazda H7 i posiadam takie żarówki na wypadek policji. Soczewki mają homologację.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2370
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Oświetlenie - XJR vs. FJ

Postautor: farba » sobota, 6 lutego 2016, 22:50

Tomek pisze: Soczewki mają homologację.

Mają z żarówką h4 nie z palnikiem xenon

Awatar użytkownika
Tomek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 27 listopada 2012, 18:16
Lokalizacja: Łódź

Re: Oświetlenie - XJR vs. FJ

Postautor: Tomek » niedziela, 7 lutego 2016, 20:42

Tomek pisze:i posiadam takie żarówki na wypadek policji

:mrgreen:
Żarówki jeżdżą ze mną cały czas :-D . Ilość światła jaką mam jest nie zastąpiona.
Dbam o to aby światła nie oślepiały innych i były czyste gdyż brudne klosze również potrafią oślepiać.
Soczewka daje tak ostrą linie odcięcia światła że widzę dokładnie gdzie świeci!!!
Żarówki mam H7. Dwie soczewki, jedna długie druga mijania.
Łatwiej to ogarnąć niż H4

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1585
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Oświetlenie - XJR vs. FJ

Postautor: Holender » niedziela, 7 lutego 2016, 22:42

Policją raczej bym się nie przejmował zbytnio, tłumiki jakoś ludzie bebeszą bez większych konsekwencji, choć moim zdaniem jest to upierdliwe dla słuchających lub jadących za takim "wybebeszonym". Natomiast gdy po zamontowaniu takiego leda oślepiałbym innych, to już by była poważna sprawa, przez taką przeróbkę można spowodować wypadek.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1348
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Oświetlenie - XJR vs. FJ

Postautor: pioro » poniedziałek, 8 lutego 2016, 08:08

Mam u siebie LEDa, choć nie takiego jak tutaj prezentowany, natomiast o podobnej budowie. Jedną z najważniejszych rzeczy jest to, że "podział światła" jest wadliwy i lustro wewnętrzne tego nie rekompensuje. Mam na myśli budowę "żarówki", dwa LEDY po dwóch stronach płytki (płytka pionowo, czyli podział prawo/lewo), czyli jeżeli jeden jest włączony, to płytka rzuca cień na drugą stronę (i tak jak napisałem, lustro tego nie rekompensuje, jest to wyraźnie widoczne na drodze, gdzie jedna strona jezdni jest niedoświetlona). Jeżeli załączone są obie diody, efekt jest "odwrócony" i na "długich" światło nie " kładzie" się równomiernie na horyzoncie, tylko "leci" na stronę. Jeszcze jedną ważną rzeczą o której zapominają importerzy jest to, że większość tych żarówek (nie wiem czemu) produkowana jest na rynki z lewostronnym ruchem, czyli jeżeli w przypadku standardowej żarówki, optyka reflektora kieruje snop światła na stronę przeciwległą do nadjeżdżających pojazdów (w naszym przypadku na prawo), to taki "angielski" LED odwraca ten efekt.
W przypadku tego LEDa, podział jest inny, góra/dół, czyli jak mniemam przy światłach mijania, będzie lustro kierowało snop światła w dół i g... widać, a przy drogowych "efekt lasera". Tak czy tak, takie żarówki nie są dostosowane do standardowej budowy reflektora i zawsze coś będzie nie tak. Moim zdaniem jeżeli brakuje ci światła, to pomyśl o dodatkowym doświetleniu....
Także elektronika nie jest bez znaczenia, u mnie wbudowana jest w osobny aluminiowy i ożebrowany boks do montowania "na zewnątrz", tutaj widzę, że cała temperatura zostaję wewnątrz reflektora ... a jest to duża temperatura.
Ja w tym sezonie postanowiłem pozbyć się tego LEDa i wrócić do klasycznej żarówki, zwłaszcza że mam doświetlenie dodatkowe...
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2370
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Oświetlenie - XJR vs. FJ

Postautor: farba » poniedziałek, 8 lutego 2016, 08:41

Ze względu na inną dyspersję światła przy ledach bardziej sprawdza się kolimator niż reflektor.


Wróć do „Dodatki do motocykli.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość